Na naših spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo funkcionalnosti, ki jih brez piškotov ne bi mogli nuditi. Preberite več o piškotih.

Nakup luči pri nemškem podjetju v finančnih težavah

Slovenski potrošnik je preko nemške spletne trgovine naročil visečo luč. Ko jo je prejel, je ugotovil, da luč ne dela, zato jo je poslal nazaj prodajalcu in ga prosil, da luč zamenja za novo. Ker nove luči ni dobil, se je ponovno obrnil na prodajalca, vendar odgovora ni prejel. Potrošnik je zato za posredovanje zaprosil EPC Slovenija, ki je s pomočjo EPC Nemčija ugotovil, da je podjetje v stečajnem postopku. Nemški EPC je navezal stik s stečajnim upraviteljem in pridobil potrebne informacije o postopku, stroških in rokih za prijavo terjatev, tako, da je potrošnik, ki je želel prijaviti svojo terjatev, prijavo lahko opravil.

Če blaga, ki ste ga naročil pri tujem podjetju, niste dobili, ker je podjetje v stečajnem postopku, se lahko za podatke o tem- kam, kako in do kdaj prijaviti svojo terjatev, obrnete na EPC Slovenija, ki bo te podatke pridobil od EPC v državi prodajalca.

Težave pri nakupu letalskih vozovnic preko spleta

Potrošnik je želel na spletni strani nizozemskega letalskega prevoznika kupiti vozovnice za let iz Benetk v Peru, vendar je pri tem naletel na težave, saj po petih poskusih nikakor ni uspel dokončati nakupa s plačilom preko kreditne kartice. Zaradi očitnih težav na spletni strani prevoznika, se je potrošnik odločil, da karte kupi preko posrednika, kjer je bil nakup opravljen brez težav. Zapletlo se je, ko je potrošnik na podlagi informacij, ki jih je prejel iz banke ugotovil, da so bile vozovnice plačane dvakrat (z dvema različnima kreditnima karticama) in da ima sedaj dva krat po dve vozovnici za isti let za isti osebi. Potrošnik je o problemu obvestil letalsko družbo in agencijo, vendar nobena ni želela povrniti stroška nakupa kart ali pa brezplačno spremeniti imen, tako, da bi vozovnici lahko izkoristil kdo drug. Po posredovanju mreže EPC je nizozemski letalski prevoznik povrnil celotno kupnino odvečnih vozovnic.

Nakup avtomobila v tujini: Zanimajo nas vaše izkušnje!

V letu 2015 bo mreža Evropskih potrošniških centrov podrobneje preučila področje nakupov osebnih vozil v EU, na Islandiji in Norveškem. Še posebej radi bi ugotovili, s katerimi težavami se potrošniki pri nakupu vozila v tujini največkrat srečajo. Zato vas prosimo, da odgovorite na vprašanje in tako delite svoje izkušnje z nami. Za sodelovanje se vam vnaprej zahvaljujemo.

15. marec: Svetovni dan pravic potrošnikov

Razširjena jamstva - ali so vredna plačila?

Potrošniki imajo v vseh državah Evropske Unije, na Islandiji in Norveškem pravico, da v primeru blaga z napako v roku dveh let od nakupa zahtevajo popravilo, zamenjavo, v nekaterih primerih pa tudi vračilo denarja. Prodajalec mora potrošniku zagotoviti navedene pravice brez kakršnihkoli doplačil. Ker podjetja vse pogosteje za doplačilo ponujajo tudi razširjena jamstva (imenovana tudi “podaljšane” garancije” ) se zastavlja vprašanje, ali so takšna razširjena jamstva vredna dodatnih plačil. Ali potrošnikom res nudijo več pravic, kot jim jih že zagotavlja zakonodaja?

Mreža evropskih potrošniških centrov je v preteklem letu preučevala področje razširjenih jamstev v vseh državah članicah EU in pri tem ugotovila, da vsa ne nudijo večje zaščite, pogosto pa vključujejo številne izjeme, zaradi katerih je njihova koristnost vprašljiva. Kot najbolj koristna so se izkazala v primerih, ko je prišlo do poškodb zaradi nesreče ali pa napačne uporabe izdelka.

Na svetovni dan pravic potrošnikov, 15. marca, Mreža EPC objavlja poročilo o uporabi zakonskih jamstev za blago z napako in razširjenih jamstev v EU, na Islandiji in Norveškem.

O nas

Evropski potrošniški center
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

Sofinancirano s strani Evropske unije