Na naših spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo funkcionalnosti, ki jih brez piškotov ne bi mogli nuditi. Preberite več o piškotih.

Pravice letalskih potnikov v praksi

Evropska unija je v svojih predpisih določila vrsto pravic, ki jih imajo potniki, kadar potujejo z letalom. Uredba 261/2004ureja pravice potnikov, ki (1) odhajajo z letališča na ozemlju EU ali pa (2) odhajajo z letališča izven EU na letališče v EU s prevoznikom, ki ima sedež na ozemlju EU. Pravice potnikov se nanašajo na primere odpovedi leta, daljše zamude ali zavrnitve vkrcanja. Potniki imajo v primerih odpovedi leta, daljše zamude ali spremembe poti pravico do primerne oskrbe, v primeru odpovedi leta ali zamude, daljše od 3 ur pa tudi pravico do denarne odškodnine, katere višina je odvisna od dolžine leta. V primeru zamude ali odpovedi leta zaradi izrednih okoliščin, kamor sodi tudi stavka letalskega osebja, letalski prevozniki odškodnine niso dolžni plačati.

Nasveti za predpraznične nakupe v spletnih trgovinah

V pričakovanju decembrskih praznikov prodajalci preko spletnih strani, družabnih omrežij ali po e-pošti ponujajo še dodatne ugodnosti. Mnogi potrošniki se na podlagi cene ali večje izbire za nakupe odločajo tudi v spletnih trgovinah pri prodajalcih izven naših meja. Mreža Evropskih potrošniških centov je zato ob koncu leta pripravila poročilo glede spletne prodaje, v katerem lahko med drugim najdete nasvete, kako se izogniti najbolj pogostim težavam, kadar nakupujete po spletu. V nadaljevanju izpostavljamo ključne nasvete, na kaj je treba biti pozoren pred, med in po nakupu:

Najem avtomobila v tujini-primer diskriminacije na podlagi prebivališča

Potrošnik iz Nemčije je želel najeti avtomobil v Združenem kraljestvu. Podjetje za dajanje vozil v najem (t.i. »rent-a-car«) je na spletni strani najprej navedlo ceno 70 EUR. Ko je potrošnik navedel državo stalnega prebivališča (Nemčija), je podjetje dvignilo ceno na 140 EUR, kar je utemeljilo z dejstvom, da potrošnik ni imel prebivališča v Združenem kraljestvu.

Izposoja in dajanje v zakup vozil predstavljata 5,5% pritožb, ki jih je obravnavala mreža evropskih potrošniških centrov. V okviru študije, ki jo je izvedla Evropska komisija v letu 2013, so bile zbrane cene za 29.322 primerov najema vozila. Študija je pokazala, da se cene razlikujejo glede na izbrano državo stalnega prebivališča: za prebivalce Združenega kraljestva je cena najema avtomobila lahko do 53% višja kot za prebivalce Poljske, ne glede na kraj, v katerem se vozilo najema.

Evropski potrošniški centri so v letu 2013 pomagali več kot 80.000 potrošnikom!

Po poročilu mreže Evropskih potrošniških centrov, ki je pravkar izšlo, beleži mreža 11,1-odstotni porast potrošnikov, ki so se v letu 2013 obrnili za pomoč na katerega od centrov. Skupno je mreža EPC z nasvetom glede njihovih pravic ali pa s konkretnim reševanjem potrošniških težav, pomagala več kot 80.000 potrošnikom. Pleg tega je mreža EPC v letu 2013 pripravila tudi več študij in poročil s področja čezmejnega nakupovanja, kot npr. poročilo o spletnih prevarahdirektivi o storitvahalternetivnem reševanju sporovdenarnih povračilih ("Chargeback") incertifikatih zaupanja ("Trust Mark schemes"). Mreža EPC je v začetku poletja pripravila tudi aplikacijo "Travel", ki jo lahko potrošniki s pridom izkoristijo na potovanjih v EU. 

O nas

Evropski potrošniški center
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Sofinanciranje

Sofinancirano s strani Evropske unije