Na naših spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo funkcionalnosti, ki jih brez piškotov ne bi mogli nuditi. Preberite več o piškotih.

Nakup avtomobila v tujini: Zanimajo nas vaše izkušnje!

V letu 2015 bo mreža Evropskih potrošniških centrov podrobneje preučila področje nakupov osebnih vozil v EU, na Islandiji in Norveškem. Še posebej radi bi ugotovili, s katerimi težavami se potrošniki pri nakupu vozila v tujini največkrat srečajo. Zato vas prosimo, da odgovorite na vprašanje in tako delite svoje izkušnje z nami. Za sodelovanje se vam vnaprej zahvaljujemo.

15. marec: Svetovni dan pravic potrošnikov

Razširjena jamstva - ali so vredna plačila?

Potrošniki imajo v vseh državah Evropske Unije, na Islandiji in Norveškem pravico, da v primeru blaga z napako v roku dveh let od nakupa zahtevajo popravilo, zamenjavo, v nekaterih primerih pa tudi vračilo denarja. Prodajalec mora potrošniku zagotoviti navedene pravice brez kakršnihkoli doplačil. Ker podjetja vse pogosteje za doplačilo ponujajo tudi razširjena jamstva (imenovana tudi “podaljšane” garancije” ) se zastavlja vprašanje, ali so takšna razširjena jamstva vredna dodatnih plačil. Ali potrošnikom res nudijo več pravic, kot jim jih že zagotavlja zakonodaja?

Mreža evropskih potrošniških centrov je v preteklem letu preučevala področje razširjenih jamstev v vseh državah članicah EU in pri tem ugotovila, da vsa ne nudijo večje zaščite, pogosto pa vključujejo številne izjeme, zaradi katerih je njihova koristnost vprašljiva. Kot najbolj koristna so se izkazala v primerih, ko je prišlo do poškodb zaradi nesreče ali pa napačne uporabe izdelka.

Na svetovni dan pravic potrošnikov, 15. marca, Mreža EPC objavlja poročilo o uporabi zakonskih jamstev za blago z napako in razširjenih jamstev v EU, na Islandiji in Norveškem.

Opozorilo! NEVERJETNO POCENI RABLJENI TRAKTORJI

V zadnjem času smo na Evropskem potrošniškem centru obravnavali več pritožb potrošnikov, ki so od prodajalcev iz drugih držav EU kupili rabljeni traktor. Prodajalci, ki so rabljene traktorje oglaševali preko spletnih oglasnikov, so potrošnike pritegili z neverjetno ugodnimi cenami. Vsa komunikacija med potrošnikom in prodajalcem v zvezi z nakupom je potekala izključno preko e-pošte in je bila primerna vse do trenutka, ko je potrošnik vplačal kupnino oz. del kupnine, zatem pa so se stvari zapletle - tako pri dobavi traktorja kot tudi v nadaljnji komunikaciji s prodajalcem. Tako da nobenemu od potrošnikov, ki so se obrnili na EPC, traktor še ni bil dobavljen oziroma ni bila vrnjena kupnina zaradi nedobave. Korespondenca med domnevnim ponudnikom in kupcem je korektna dokler se čisto ne ustavi in se prodajalec ne odziva več.Reševanje pritožbe otežuje dejstvo, da so potrošniki kupnino nakazali neposredno na račun prodajalca, saj v tem primeru ni mehanizma, s katerim bi bilo možno denarni tok obrniti.

Na svetovni dan varne rabe interneta mreža Evropskih potrošniških centrov objavlja 10 spletnih zapovedi za varnejšo rabo interneta

Varstvo zasebnosti, odgovorna raba družabnih omrežij, prenašanje glasbe, filmov ali videoiger, spletni nakupi mladoletnih oseb itd. so vprašanja, katerim se na današnji dan še posebej posvečamo. V okviru programa Evropske komisije Varnejši internet in dneva varnejšega interneta, 10. februarja 2015, Evropski potrošniški center spodbuja mlade uporabnike k odgovornejši in varnejši rabi interneta.

O nas

Evropski potrošniški center
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

Sofinancirano s strani Evropske unije