Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

FAQ

Evropski potrošniški center


Evropski potrošniški center


Kaj EPC Slovenija nudi potrošnikom?

EPC Slovenija potrošnikom, ki kupujejo v drugih državah članicah EU, na Norveškem ali Islandiji ali tja potujejo in naletijo na težave pri uveljavljanju svojih pravic pri ponudniku blaga ali storitev, pomaga z informacijo, nasvetom ali strokovno podporo pri reševanju morebitne pritožbe zoper tujega ponudnika.

^ na vrh

Kakšen je postopek reševanja pritožbe znotraj Mreže EPC?

Ko EPC prejme pritožbo, jo najprej prouči, da se prepriča o njeni utemeljenosti. Nato se poveže z EPC v državi, iz katere prihaja ponudnik, s katerim ima slovenski potrošnik težave, in ga seznani s primerom. EPC v državi ponudnika nato vzpostavi stik s ponudnikom in ga pozove k izpolnitvi potrošnikove zahteve oz. poskuša najti sporazumno rešitev.

^ na vrh

Ali je pomoč EPC plačljiva?

Ne, vse storitve EPC Slovenija so za potrošnike brezplačne. Delovanje EPC Slovenija sofinancirata Evropska komisija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

^ na vrh

Živim v Sloveniji in bi se želel pritožiti zoper slovenskega prodajalca? Ali bo EPC obravnaval mojo pritožbo?

Namen EPC je, da potrošnikom, ki kupujejo znotraj EU in pri tem naletijo na težavo, ki je zaradi pomanjkanja pravnega znanja ali znanja jezika sami ne uspejo rešiti, pomaga z nasvetom ali pa vzpostavitvijo stika s prodajalcem. Glede na namen zaradi katerega je bila mreža EPC vzpostavljena, EPC Slovenija ne more posredovati pri slovenskem prodajalcu. Za pomoč pri uveljavljanju potrošniških pravic oziroma podajo prijave zoper slovensko podjetje, ki pravice krši, se obrnite na Tržni inšpektorat RS.

^ na vrh

Pred časom sem naročil izdelke iz kitajske spletne trgovine, ki pa jih nisem prejel. Ali bi lahko vzpostavili stik s prodajalcem in mi pomagali rešiti nastalo težavo?

Delovanje EPC je omejeno na države članice EU ter na Norveško in Islandijo, zato posredovanje EPC pri ponudniku, ki ima sedež izven EU ni mogoče. Če ste izdelke plačali s kreditno kartico ali online plačilnim sistemom (npr. Pay Pal), vam svetujemo, da se čim prej obrnete neposredno na banko ali plačilni sistem in se pozanimate o možnostih vračila denarja.

^ na vrh

Bil sem žrtev spletne goljufije. Ali mi lahko pomagate, da dobim nazaj svoj denar?

Mreža EPC svetuje potrošnikom glede njihovih pravic in jim pomaga pri mirnem reševanju sporov, ki jih imajo s poštenimi ponudniki blaga in storitev. Mreža EPC se ne ukvarja s spletnimi prevarami, saj to ni v njeni pristojnosti. Predlagamo, da kaznivo dejanje goljufije prijavite policiji. Prijavo lahko oddate tudi na spletni strani SI-CERT. Tu lahko prejmete tudi več informacij o spletnih prevarah in tem, kako jih prepoznati.

^ na vrh

Zakaj EPC ne sankcionira prodajalca, ki ne spoštuje pravic potrošnikov?

Reševanje pritožb znotraj mreže EPC temelji na mirnem reševanju čezmejnih potrošniških sporov. EPC Slovenija nima pooblastil za izrekanje sankcij ali izvajanje drugih prisilnih ukrepov.

^ na vrh

Ali lahko EPC zagotovi pomoč v Evropskem postopku v sporih majhne vrednosti ali drugih postopkih pred sodišči?

Če posredovanje mreže EPC pri prodajalcu ne bo uspešno, vas bomo seznanili z drugimi možnostmi reševanje spora. Če organa izvensodnega reševanja potrošniških sporov ne bo na razpolago in se boste odločili za sodno pot (npr. Evropski postopek v sporih majhne vrednosti) vas bomo seznanili s postopkom, ne moremo pa vam mogli nuditi pomoči v konkretnem postopku.

^ na vrh

Pri prodajalcu s sedežem v EU sem kot samostojni podjetnik naročil izdelke, pri tem pa se je zapletlo s prodajalcem. Bi mi lahko pomagali rešiti nastalo situacijo?

Mreža EPC je bila vzpostavljena z namenom pomoči potrošnikom kot šibkejši pogodbeni stranki v odnosu do prodajalcev. Po Zakonu o varstvu potrošnikov je potrošnik fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene izven njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti. Glede na navedeno, EPC ne obravnava primerov, kjer gre za spor med dvema podjetjema.

^ na vrh

Anketno vprašanje
Ste se na spletu že kdaj ujeli v past v obliki naročnine, ki je niste želeli?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2015

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije