Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Letalski prevoz

Pravice potnikov v letalskem prometu

Zaradi hitrosti in udobja, vedno bolj pa tudi zaradi cenovne dostopnosti, se vse več ljudi odloča, da se na potovanje odpravi z letalom. Tako se je v zadnjih petih letih število letalskih potnikov v Evropski Uniji povečalo za 17 %. Kadar potniki letijo z letalsko družbo, ki ima sedež znotraj EU ali pa z letalsko družbo, ki sicer nima sedeža v EU, vendar pa let poteka z letališča na ozemlju EU, imajo v primeru, da njihovo potovanje ne poteka, kot je bilo predvideno, določene pravice, ki jih ureja evropska zakonodaja. Letalske družbe morajo v takih primerih, pod določenimi pogoji, potnikom zagotoviti:

  • informacije (npr. o njihovih pravicah, nadaljnjem poteku dogodkov, odpovedih in trajanju zamude);
  • izbiro med povračilom cene vozovnice ali spremembo poti do končnega cilja (v primeru zamude le, če ta traja dlje kot pet ur);
  • oskrbo (osvežilne pijače, obroke, telefonske klice/e-sporočila, nastanitev in prevoz do hotela, če je potrebno).

V nekaterih primerih pa lahko potnikom pripada tudi odškodnina.

Vaše pravice so odvisne od tega, ali je imel vaš let zamudo, je bil odpovedan, ali pa je je bilo zavrnjeno vkrcanje. Pravice imate tudi v primeru, da je vaša prtljaga zamujala na cilj, bila poškodovana ali izgubljena. Več informacij o pravicah potnikov v letalskem prometu je tudi v letaku Pravice potnikov na dlani

Pritožba zaradi kršitve pravic

Letalski prevoznik mora potnikom, katerih let je bil odpovedan ali jim je bilo zavrnjeno vkrcanje, posredovati pisno obvestilo o pravilih za odškodnino in glede pomoči, do katere so po zakonodaji EU upravičeni. Enako obvestilo mora posredovati vsakemu potniku, ki je prizadet zaradi najmanj dvourne zamude. Poleg tega mora prevoznik potnikom posredovati tudi podatke za vzpostavitev stikov s pristojnim nacionalnim organom, pri katerih lahko vložijo pritožbo, v kolikor menijo, da so bile njihove pravice kršene. Potnik vloži pritožbo pri pristojnem organu v državi članici, na letališču katere je prišlo do kršitve pravil. Roki za vložitev pritožbe, se med državami razlikujejo. V Belgiji npr. je zastaralni rok 1 leto, v Italiji 2 leti, na Irskem pa 6 let. V Sloveniji velja splošni zastaralni rok (5 let). 

 

 

 

Zakonodaja

 

Najnovejši prispevki

13.04.2018

Je imel vaš let zamudo ali pa je bil odpovedan? Vam je bilo zavrnjeno vkrcanje? So vam izgubili ... Preberite več,...

04.04.2018

Prvi del brošure o pravicah letalskih potnikov vsebuje informacije o pravicah v primeru: ... Preberite več,...

28.11.2017

Potniki, katerih let je imel zamudo ali je bil odpovedan, ter potniki, ki jim je letalski prevozn... Preberite več,...

10.07.2017

Potnik B. J. A. Krijgsman je prek spletne potovalne agencije rezerviral povratni let Amsterdam ... Preberite več,...

18.01.2016

Uredba (ES) št. 261/2004 določa, da dejanski letalski prevoznik ni obvezan plačati odškodnine... Preberite več,...

30.12.2015

Letalski prevoznik mora v primeru odpovedi leta skladno z Uredbo 261/2004/ES potnikom nuditi oskr... Preberite več,...

04.01.2015

Evropska unija je v svojih predpisih določila vrsto pravic, ki jih imajo potniki, kadar potujejo... Preberite več,...

02.12.2016

Tretji december je Mednarodni dan oseb s posebnimi potrebami. Ob tej priložnosti želi Mreža ev... Preberite več,...

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije