Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Odpoved leta

Odpoved leta

Dejanski letalski prevoznik mora v primeru odpovedi leta potniku ponuditi možnost izbire med povračilom vozovnice ali spremembo poti do končnega cilja. Če se potnik odloči za možnost povračila, letalski prevoznik do njega nima nobenih nadaljnjih obveznosti, kar pomeni, da potniku ni dolžan zagotoviti oskrbe ali kakršnikoli prevozov. Drugače pa je v primeru, če se potnik odloči nadaljevati potovanje. Takrat mora letalski prevoznik poskrbeti za potnika, dokler ta ne pride na cilj potovanja. To pa pomeni, da mora potniku ponuditi obroke hrane in osvežilne napitke ter dva brezplačna telefonska klica oz. sporočili po telefaksu ali elektronski pošti. Če nadaljevanje poti ni možno istega dne, mora prevoznik zagotoviti tudi nastanitev v hotelu in prevoz od letališča do kraja nastanitve. Te pravice pripadajo potniku ne glede na to kakšni so razlogi za odpoved leta.

Potniku v primeru odpovedi leta pripada tudi odškodnina. Višina odškodnine je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta. Namen odškodnine je zagotoviti potrošniku povračilo škode zaradi nevšečnosti, ki jih je utrpel in kot taka ni povezana z dejansko škodo, ki je nastala potniku. Za lete do 1500 km je določena pavšalna odškodnina v višini 250 evrov, za lete znotraj EU, ki so daljši od 1500 km in vse druge lete med 1500 in 3500 km znaša odškodnina 400 evrov, za lete, ki so daljši od 3500 km pa je višina odškodnine 600 evrov. Odškodnina se zniža, če prevoznik zagotovi nadomestni let in potnik na cilj prispe z manjšo zamudo.

Če je potnik o odpovedi leta obveščen več kot 14 dni pred načrtovanim odhodom, mu odškodnina ne pripada.

Odpoved leta kot posledica izrednih razmer

Letalski prevoznik odškodnine ni dolžan plačati, če je odpoved leta posledica izrednih razmer, katerim se ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. Takšne razmere nastanejo zlasti v primerih politične nestabilnosti, slabih vremenskih pogojev, tveganjih, povezanih z varovanjem, nepredvidenih pomanjkljivostih, ki lahko prizadenejo varnost leta, kakor tudi ob stavkah, ki prizadenejo delo letalskega prevoznika. Prevoznik pa mora, tudi če gre za izredne razmere, potnikom nuditi oskrbo, torej obroke hrane in napitke, dva brezplačna telefonska klica oz. sporočili po telefaksu ali elektronski pošti ter brezplačno namestitev v hotelu, če je to potrebno.

Če prevoznik ne zagotovi oskrbe, je potnik upravičen do odškodnine zaradi kršitve uredbe.

Letalski prevozniki odpovedi letov pogosto utemeljujejo s tehničnimi težavami, zaradi česar se potniki pogosto soočajo z odgovori, da niso upravičeni do odškodnine, ker gre za izredne razmere. V zvezi s tem je pomembna odločitev Sodišča EU v zadevi C-257/14, ki pravi, da se tehnične težave lahko štejejo za izredne razmere le v primeru prikrite napake pri izdelavi letala, aktov sabotaže ali terorističnega napada, s čemer so se bistveno okrepile pravice letalskih potnikov.
 

 

Zadnji prispevki

 

08.11.2018
  V zadnjem času se z vse več težavami soočajo potniki letalskega prevoznika Adria Airways,... Preberite več

13.04.2018
Je imel vaš let zamudo ali pa je bil odpovedan? Vam je bilo zavrnjeno vkrcanje? So vam izgubili ... Preberite več

04.04.2018
Prvi del brošure o pravicah letalskih potnikov vsebuje informacije o pravicah v primeru: ... Preberite več

28.11.2017
Potniki, katerih let je imel zamudo ali je bil odpovedan, ter potniki, ki jim je letalski prevozn... Preberite več

10.07.2017
Potnik B. J. A. Krijgsman je prek spletne potovalne agencije rezerviral povratni let Amsterdam ... Preberite več

18.01.2016
Uredba (ES) št. 261/2004 določa, da dejanski letalski prevoznik ni obvezan plačati odškodnine... Preberite več

30.12.2015
Letalski prevoznik mora v primeru odpovedi leta skladno z Uredbo 261/2004/ES potnikom nuditi oskr... Preberite več

Rešene pritožbe

04.01.2015

Potrošnica je preko španskega posrednika za prodajo letalskih kart kupila karte za let iz Benet... Preberite več,...


VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije