Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Najem avtomobila

Najem avtomobila

Najem avtomobila je v primeru, da se na pot ne odpravite z lastnim prevoznim sredstvom, pogosto najbolj praktična in priročna rešitev za potovanje po drugi evropski državi. Pri najemu avtomobila pogosto želimo kar čim več prihraniti, vendar moramo biti pri tem zelo pozorni na dodatne stroške.

Najem avtomobila sicer ni predmet urejanja posebnih predpisov EU, seveda pa potrošnike ščitijo splošna pravila varstva potrošnikov, določena predvsem v Direktivi št. 2005/29/ES o nepoštenih poslovnih praksah podjetij v razmerju do potrošnikov na notranjem trgu ter Direktivi št. 93/13/EGS o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah.

Temeljni pravici pri tem sta:

1. Pravica do poštenih in jasnih informacij: ponujena cena mora vsebovati vse nujne stroške, kot so lokalna nadomestila in davki). Stroški dodatnih storitev, ki bi jih potrebovali (kot npr. otroški sedež ali dodatno zavarovanje) morajo biti jasno opredeljeni, in sicer na način, da ne zavajajo potrošnika.

2. Pošteni pogodbeni pogoji: pogodba ne sme vsebovati nepoštenih pogojev! Ponudnik vas na primer ne sme prisiliti k pogojem, s katerimi se niste mogli seznaniti pred podpisom pogodbe.

POMEMBNO: Za najem avtomobila ne velja pravica do odstopa od pogodbe, kar pomeni, da potrošnik v tem primeru nima pravice, da v 7 dneh odstopi od pogodbe in je pri tem upravičen do vračila plačil, kot to velja za druge nakupe blaga in storitev na daljavo!

Koristni napotki za najem avtomobila:

1. Pred najemom se prepričajte o tem, kaj vključuje ponujena cena in česa ne vključuje. Preverite stroške dodatnih storitev, ki bi jih morda potrebovali, kot so dodatni voznik, otroški sedež, dodatno zavarovanje…. Pozorni bodite na pravila glede goriva, ki vam morajo biti pojasnjena pred potrditvijo rezervacije. Ponudnik lahko do vas zahteva, da vrnete avtomobil s skoraj praznim rezervoarjem, kar pomeni, da vam v primeru, da v rezervoarju ostane več goriva, zanj ne prizna nadomestila. V kolikor prevzamete avto s polnim rezervoarjem, ga morate s polnim rezervoarjem tudi vrniti, saj bo ponudnik v nasprotnem primeru od vas zahteval povračilo stroškov goriva do polnega rezervoarja. Pred najemom avtomobila preverite tudi pogoje odstopa od pogodbe, omejitve glede starosti, ter se seznanite s cestnoprometnimi predpisi.

2. Izbira avtomobila: osebje ponudnika naj bi izbrani avto pregledalo in označilo morebitne poškodbe in druge posebnosti na avtomobilu, kopijo o tem pa predalo tudi vam. V kolikor osebje pregleda ne opravi, preden odpeljete avto, to storite sami, in v primeru opaženih poškodb, odrgnin ali drugih posebnosti, naredite o tem zabeležko, ki naj jo podpiše osebje, preden zapustite prostore ponudnika. Obvezno se pred prevzemom avtomobila pozanimajte tudi o tem, kakšna je praksi ponudnika v primeru okvare avtomobila ali prometne nesreče. Pri tem je pomembno vedeti, kaj krije zavarovanje in česa ne, saj lahko ponudnik v primeru nesreče to terja od vas. Pozanimajte se tudi o vrsti goriva, ki se uporablja v najetem avtomobilu.

3. Uporaba najetega avtomobila: v primeru okvare avtomobila, pokličite ponudnika in sledite njegovim navodilom. Ne poskušajte popravljati avtomobila sami, brez predhodne odobritve ponudnika. V primeru prometne nesreče, zapišite imena in naslove ostalih, ki so bili vpleteni v nesrečo in nemudoma obvestite ponudnika. O nesreči obvestite tudi policijo.

4. Vračilo najetega avtomobila: najbolje je, da avto vrnete v okviru delovnega časa ponudnika, da ga osebje ponudnika lahko pregleda in pisno potrdi stanje vrnjenega avtomobila, potrdilo pa podpišeta predstavnik podjetja in potrošnik. Če avto vračate izven uradnih ur, ga pustite na za to namenjenem mestu. Lahko ga fotografirate kot dokazilo, da je bil avto vrnjen v dobrem stanju. Potrebno se je zavedati, da bo osebje ponudnika avto pregledalo šele naslednji dan, zato lahko v primeru da avto ni v enakem stanju kot ob predaji, ponudnik še kasneje bremeni najemnikovo kreditno kartico za škodo na vozilu, ki je nastala in ki je ne krije zavarovalnica.

Najnovejši prispevki

30.12.2015
Potrošnica je najela vozilo in plačala 600 EUR pologa. V času najema je nekdo opraskal avto in po... Preberite več

04.01.2015
Potrošnik iz Nemčije je želel najeti avtomobil v Združenem kraljestvu. Podjetje za dajanje vozil ... Preberite več
Anketno vprašanje
Ste se na spletu že kdaj ujeli v past v obliki naročnine, ki je niste želeli?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2015

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije