Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Turistični aranžmaji

Turistični aranžmaji

Če ste za vaše počitnice rezervirali turistični aranžma (paketno potovanje), ki vključuje vsaj dve od navedenih storitev:  (1)prevoz, (2) namestitev, (3)druge turistične storitve, ki so tesno povezane s paketom (npr. ogledi naravnih in kulturnih znamenitosti),  vam skladno z evropsko zakonodajo pripadajo naslednje pravice: 

Pravica do informacij, ki morajo biti zagotovljene pred podpisom pogodbe. Katalog, ki ga prejeme potrošnik mora bit razumljiv in mora točno opredeliti ceno ter druge ustrezne informacije o nastanitvi, obrokih, načrtu potovanja itd. Pred podpisom pogodbe mora organizator potrošniku pisno zagotoviti informacije o potnih listinah in zahetvah za vizume ter informacije o zdravstvenih formalnostih, ki se zahtevajo za potovanje in bivanje. 

Potrošnik mora pred potovanjem prejeti tudi kontaktne podatke lokalnega predstavnika organizatorja ali telefonsko številko za nujne primere ter informacije o možnosti sklenitve zavarovalne police, ki krije stroške odpovedi potrošnika ali stroške pomoči v primeru nesreče ali bolezni.

Pravica do prenosa rezervacije na drugo osebo. Če se potrošnik ne more udeležiti potovanja, lahko prenese svojo rezervacijo na drugega potrošnika, ki izpolnjuje zahteve, predvidene za določeno potovanje. Potrošnik mora o tem obvestiti organizatorja potovanja ali prodajalca najpozneje v osmih dneh pred začetkom potovanja.

Pravica do nespremenjene cene. Organizator potovanja po sklenitvi pogodbe ne sme zvišati cene razen, če je prišlo do sprememb v menjalnem tečaju valute ali tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, vendar  le, če je možnost spremembe cene predvidena v potrdilu o potovanju in to vsebuje način izračuna spremembe. Cena turističnega aranžmaja se sme zvišati najpozneje do dvajsetega dne pred začetkom potovanja. 

Pravica do odstopa od pogodbe. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe v primeru, ko organizator potovanja znatno spremeni katerega od bistvenih pogodbenih pogojev (npr. cena). Pri tem potrošnik ne plača nobene pogodbene kazni.

Pravica do nadomestnega turističnega paketa ali povračila vplačanih plačil. Če potrošnik odstopi od pogodbe ima pravico do nadomestnega turističnega paketa enake ali višje kakovosti ali pa čim prejšnjega vračila vplačanega zneska.

Najnovejši prispevki

16.07.2018
Klasični turistični aranžma je največkrat predstavljal kombinacijo prevoza in namestitve, nov... Preberite več

02.07.2018
S 1. julijem 2018 so se začeli uporabljati ukrepi, s katerimi se prenašajo pravila, ki jih dol... Preberite več

18.11.2015
Evropski parlament je 27. oktobra 2015 sprejel nova pravila, ki bodo okrepila pravice potrošniko... Preberite več

VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije