Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

"Divja stavka" letalskega osebja ne šteje za izredne razmere


19.04.2018

Letalski prevoznik je, kot določa Uredba 261/2004, oproščen plačila odškodnine zaradi odpovedi ali velike zamude leta, če gre za izredne razmere. Nek dogodek se lahko opredeli za izredne razmere, (1) če po svoji naravi ni neločljivo povezan z običajnim opravljenem dejavnosti letalske družbe in (2) če nanj dejansko ni možno vplivati. Takšne razmere lahko nastanejo v v primerih politične nestabilnosti, slabih vremenskih pogojev, tveganjih, povezanih z varovanjem, nepredvidenih pomanjkljivostih, ki lahko prizadenejo varnost leta, kakor tudi ob stavkah, ki prizadenejo delo letalskega prevoznika.

Vendar pa glede na navedena pogoja ni mogoče vsake stavke opredeliti za izredne razmere. Sodišče EU je zato v zadevi Helga Krüsemannn in drugi/TuIfly GmbH odločilo, da se »divja stavka« letalskega osebja po nepričakovani objavi prestrukturiranja podjetja, ne šteje za izredne razmere, zaradi katerih bi se lahko letalska družba oprostila svoje obveznosti plačila odškodnine.

V konkretnem primeru so bili delavci, zaradi obvestila o nepričakovanem prestrukturiranju podjetja, po medsebojnem dogovoru, teden dni na bolniškem dopustu (stopnja odsotnosti pri pilotskem osebju je dosegla 89%), številni leti družbe TUIfly pa so bili zato odpovedani ali pa so imeli ob pristanku veliko zamudo. Letalska družba je potnikom s sklicevanjem na izredne razmere, zavrnila izplačilo odškodnine, ti pa so vložili tožbo.

Sodišče EU, ki je na zahtevo nemškega okrajnega sodišča, odločalo o prehodnem vprašanju, je pojasnilo, da prestrukturiranja in reorganizacije spadajo med normalne ukrepe upravljanje podjetij, zato je treba socialna tveganja, ki spremljajo take ukrepe, šteti za neločljivo povezana z normalnim opravljenem dejavnosti letalske družbe. Poleg tega ni mogoče šteti, da družba TUIfly na stavko dejansko ni mogla vplivati, saj je stavka po tem, ko je bil sklenjen dogovor z delavci, kljub visoki stopnji odsotnosti, tudi prenehala.

Več v sporočilu za medije Sodišča EU. 



Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2016

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije