Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Potovanje

Iskanje najboljše ponudbe na spletnih straneh turističnih agencij


21.01.2016

Iskanje najboljše ponudbe na spletnih straneh turističnih agencij

Potrošnica je po spletu iskala ugodno ponudbo za dopust v tropskih krajih. Med drugim je na spletni strani avstrijske agencije našla zanimivo ponudbo za dopustovanje na Mauritiusu in opravila rezervacijo: v spletni obrazec je vnesla svoje ime in priimek, elektronski naslov in naslov bivanja. Potrdila je, da se strinja s splošnimi pogoji poslovanja in oddala obrazec. S strani agencije je dobila potrditev rezervacije, kar pomeni, da je bila pogodba za počitnice sklenjena. Plačati bi morala le še račun in pripraviti kovčke za potovanje, kamor pa se dejansko ni nameravala odpraviti…

Po treh tednih je potrošnica prejela sporočilo agencije, v katerem so jo spraševali, kdaj bo poravnala račun za potovanje. Šele po tem sporočilu je postala pozorna tudi na ostala sporočila, ki jih je dotlej prejela od agencije in opazila, da ji je ta račun poslala že dan po potrjeni rezervaciji. Nato je agenciji sporočila, da je bil njen namen zgolj preveriti ponudbo in ne rezervirati storitve. Odgovor agencije je bil, da so prejeli njeno rezervacijo, kjer se je strinjala z njihovimi splošnimi pogoji poslovanja, s čemer je pogodba veljavna.

Potrošnica se potovanja ni udeležila, niti ga ni odpovedala, zato je skladno s splošnimi pogoji poslovanja agencije morala plačati celotno ceno potovanja.

Za veljavnost rezervacije torej ni potrebno, da potrošnik plača določen znesek, vnese številko kreditne kartice ali morebiti posreduje številko potnega lista. Prav tako je zmotno prepričanje, da se rezervacija avtomatično šteje za odpovedano, brez kakršnihkoli stroškov, v kolikor račun ni plačan do določenega datuma. Čeprav so bili v opisanem primeru splošni pogoji v jeziku, ki ga potrošnica ni najbolje razumela, se na to ne more sklicevati.

Potrošnikom zato svetujemo, da vedno preberejo splošne pogoje poslovanja in ne, da jih zgolj obkljukajo. Pozorni naj bodo tudi, da ti niso že vnaprej obkljukani, kar je z zakonodajo EU prepovedano. V primeru, da splošnih pogojev ne razumejo, pa naj se raje odločijo za drugega ponudnika, kjer ne bodo imeli tovrstnih težav.




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije