Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Potovanje

Koristni nasveti za nakup letalskih prevozov oziroma hotelskih nastanitev preko spleta


29.12.2015

Koristni nasveti za nakup letalskih prevozov oziroma hotelskih nastanitev preko spleta

Evropska komisija je skupaj z nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov v letu 2013 preverila 552 spletnih strani, ki ponujajo letalske prevoze in hotelske nastanitve. Preiskava je potekala v državah EU, na Norveškem in Islandiji. Pri tem je bilo ugotovljeno, da kar 382 spletišč ni spoštovalo evropske zakonodaje o varstvu potrošnikov.Po izvedenih ukrepih sedaj 62% spletišč ustrezno posluje s potrošniki, glede preostalih 209 spletišč, ki še vedno niso usklajena z zakonodajo, pa upravni in pravni postopki na nacionalni ravni tečejo dalje.

Vse več evropskih državljanov namreč nakupuje potovalne storitve prek spleta. Tako je leta 2012 32 % evropskih potrošnikov z dostopom do interneta rezerviralo letalske vozovnice ali hotel prek spleta (podatki Eurostata iz raziskave o e-nakupovanju leta 2012). Evropski državljani so v letu 2011 odšli na več kot 1 milijardo počitniških potovanj, od katerih jih je bilo skoraj 80 % znotraj EU.

Evropska komisija je na podlagi raziskave pripravila 7 nasvetov, ki jih je dobro upoštevati, če rezervirate potovanje preko spleta:

1. Ali lahko vzpostavite stik s prodajalcem? Prepričajte se o tem, ali je na spletni strani dostopno ime ter fizični in elektronski naslov prodajalca. Če rezervirate potovanje preko posrednika, preverite, ali ste prejeli tudi kontaktne podatke prevoznika/hotela.

2. Ali imate vse informacije, ki jih potrebujete glede potovanja z letalom ali namestitve v hotelu? Prepričajte se, da imate na voljo dovolj podatkov o potovanju (pot, časovni okvir) in prevozniku ali imenu in lokaciji hotela.

3. Koliko bo vse skupaj dejansko stalo? Pozanimajte se o končni ceni; ta je lahko na koncu, ko so vključena tudi vsa dodatna plačila, višja kot se sprva zdi ali je navedena v oglasih. Vendar pozor: dodatna plačila mora potrošnik potrditi sam in mu ne smejo biti ponujena v obliki vnaprej označenih okenc.

4. Ali imate pravico do povračila? Potrebno se je zavedati, da rezervacije pogosto ni možno odpovedati brezplačno, včasih pa je sploh ni možno odpovedati. Zato se je dobro predhodno prepričati o tem, kakšna je politika podjetja v primeru odpovedi.

5. Ali lahko brez težav dostopate do splošnih pogojev poslovanja? Natisnite si jih ali pa jih shranite najkasneje pred opravljenim nakupom.

6. Ste naleteli na problem? Obvestite o tem osebe, katerih kontaktne podatke ste pred tem prejeli. Če vaš hotel ni takšen, kot je bilo dogovorjeno ob rezervaciji, to nemudoma sporočite kontaktnim osebam.

7. Je imelo vaše letalo zamudo? Ne pozabite na vaše pravice, ki jih imate kot potnik.




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije