Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

Ryanair do konca marca 2018 odpovedal že 18.000 letov. Kakšne pravice imajo potniki?


05.10.2017

Ryanair do konca marca 2018 odpovedal že 18.000 letov. Kakšne pravice imajo potniki?

Po tem, ko je irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair – domnevno zaradi težav z razporejanjem pilotov – za september in oktober 2017 odpovedal 2000 letov, je v preteklih dneh na spletnih straneh objavil nove sezname odpovedanih letov. Skupaj bo v obdobju od novembra 2017 do marca 2018 tako odpovedanih okrog 18.000 letov. Iz nam bližnjih letališč v Italiji bodo med 1. novembrom in 24. marcem prekinjeni leti tega prevoznika med Trstom in Trapanijem, Benetkami in Sofijo ter Benetkami in Hamburgom.

Zaradi nastale situacije se številni potniki po Evropi obračajo na Mrežo Evropskih potrošniških centrov za informacijo o svojih pravicah ali nasvet, kako ravnati, večjega pripada pritožb pa Mreža EPC še ne beleži, saj prizadeti potniki za enkrat še čakajo na rešitve pri samem prevozniku. V kolikor bi bil ta neodziven (glede na množičnost primerov Mreža EPC svetuje, da se na odgovor čaka do 6 tednov), ali ne bi ponudil ustrezne rešitve, se slovenski potrošniki lahko za pomoč obrnejo na Evropski potrošniški center Slovenija.

Kaj mora prevoznik ponuditi potnikom?

Potniki, ki so kupili vozovnice za katerega od odpovedanih letov, se lahko odločijo za nadomestni let ali vračilo kupnine. Če sam letalski prevoznik znotraj razumnega časovnega okvira ne more zagotoviti ustreznega nadomestnega leta, mora potnikom ponuditi prevoz pri drugem prevozniku. Na pomanjkljivo informiranje o teh možnostih je Ryanair v preteklih dneh opozorila britanska Agencija za civilno letalstvo, in mu zagrozila s sankcijami, če potnikov ne bo ustrezno obveščal o njihovih pravicah.

Potnikom, ki se odločijo za nadomestni let, mora prevoznik zagotoviti oskrbo (obroki, nastanitev, prevoz do drugega letališča), da se jim s tem olajša nadaljevanje poti. Če prevoznik oskrbe ne zagotovi, ima potnik pravico zahtevati povračilo stroškov.

Potniki, ki so kupili vozovnice za katerega od odpovedanih letov, se lahko odločijo tudi za vračilo kupnine. Prevoznik mora kupnino vrniti v sedmih dneh.

Poleg navedenih možnosti v določenih primerih potniku pripada tudi odškodnina. Višina odškodnine je odvisna od dolžine leta in znaša za lete do 1500 km 250 evrov, za lete med 1500 in 3500 km 400 evrov, in za lete, ki so daljši od 3500 km 600 evrov. Če je bil potnik o odpovedi leta obveščen več kot 14 dni pred načrtovanim odhodom, mu prevoznik odškodnine ni dolžan izplačati. Enako velja v primerih, ko je odpoved posledica izrednih razmer.

Po informacijah na spletni strani irskega nadzornega organa na področju letalstva Ryanair potnikom, katerih odhodi so bili predvideni za obdobje med 10. septembrom in 2. oktobrom 2017, zagotavlja odškodnino, razen za lete 10. in 12. septembra, ki so bili domnevno odpovedani zaradi izrednih razmer – nevihte v Italiji in stavke kontrolorjev letenja v Franciji. Za potnike, katerih odhodi so bili načrtovani po 2. oktobru 2017 prevoznik navaja, da do odškodnine niso upravičeni, saj naj bi bili pravočasno obveščeni o odpovedi.

Potniki, ki jim letalski prevoznik ni izplačal odškodnine, vrnil kupnine za odpovedani let ali povrnil nastalih stroškov, lahko vložijo pritožbo preko obrazcev na spletni strani letalskega prevoznika.

Finančne težave letalskih prevoznikov AirBerlin ter Alitalia

S težavami, sicer finančnimi, se soočata tudi nemški letalski prevoznik AirBerlin ter italijanski Alitalia.

Alitalia ima od 2. maja izredno upravo, ki se izteče novembra. Prevoznik normalno obravnava zahtevke potnikov, ki so povezani z leti, ki so bili oz. bi morali biti opravljeni po 2. maju, ostali zahtevki (odškodnine, vračila kupnine itd.) so zadržani, dokler sodišče ne odobri izplačil. Če bo uveden stečaj, bodo morali potniki svoje zahtevke uveljavljati znotraj stečajnega postopka, kar bo precej zmanjšalo možnosti za poplačilo.

Nemški prevoznik Air Berlin, ki je v postopku zaradi insolventnosti, po zadnjih informacijah od 15.10.2017 dalje ne bo več opravljal letov na daljše razdalje, prekinjeno pa je tudi izvajanje nekaterih letov znotraj Nemčije. Potnikom, ki so vozovnice kupili po 15.8.2017, torej po tem, ko je bil uveden postopek zaradi insolventnosti, bo prevoznik vrnil kupnino. Zahtevkov potnikov, ki so vozovnice kupili pred 15.8.2017, pa prevoznik zaradi pravil insolvenčnega postopka trenutno ne more obravnavati.



Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2015

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov: epc.mgrt@gov.si
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije