Poročilo Mreže EPC o pravicah letalskih potnikov 2015

Število potnikov, ki potujejo z letalom iz leta v leto narašča. Tudi zato predstavljajo pravice letalskih potnikov enega najpomembnejših področij varstva potrošnikov v EU. V letu 2015 so Evropski potrošniški centri prejeli že več kot 4000 pritožb potrošnikov, ki so imeli težave pri uveljavljanju pravice do odškodnine zaradi zamude ali odpovedi leta. V najnovejšem poročilu je zato Mreža EPC preučila glavne težave, s katerimi se soočajo potniki in vire teh težav.
Potrošniki se za pomoč pri uveljavljanju pravice do odškodnine lahko obrnejo bodisi na Mrežo EPC, nacionalne nadzorne organe, potrošniške organizacije ali ombutsmane ter tudi na organe za izvensodno reševanje potrošniških sporov. V zadnjih letih se pojavljajo tudi podjetja, ki potrošnikom pomagajo do odškodnine proti plačilu. Ta po navadi znaša določen odstotek odškodnine, ki jo letalski prevoznik izplača. Poslovni model tovrstnih podjetjih pogosto ni najbolj pregleden, zato morajo potrošniki, preden se odločijo, da bodo pomoč poiskali pri enemu takih podjetij, natančno prebrati njegove splošne pogoje poslovanja. Več informacij o tem, kako taka podjetja delujejo in kako uspejo potrošnikom zagotoviti odškodnino, je na voljo tudi v poročilu.
Mreža EPC je v sklopu poročila v pomoč potnikom oblikovala tudi kontrolne sezname, s pomočjo katerih lahko preverijo, kako dobro poznajo svoje pravice v primeru zamude ali odpovedi leta, pravice potnikov invalidov in oseb z zmanjšano mobilnostjo ter pravice, kadar za pridobitev odškodnine angažirajo podjetje, ki se ukvarja s tovrstno dejavnostjo.
Foto: Evropska komisija
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024