Anketa o pravicah potrošnikov

V EU imajo potrošniki pred nakupom pravico do jasnih informacij o blagu, storitvah in digitalnih vsebinah, ki jim omogočajo ustrezno izbiro.
V primeru nakupa na daljavo (preko spleta, po telefonu) ali izven poslovnih prostorov imajo potrošniki pravico, da ponovno premislijo o svoji odločitvi za nakup in v kolikor blaga ne želijo, to v 14 dneh od prejema sporočijo prodajalcu. To pravico imenujemo pravica do odstopa od pogodbe (»right of withdrawal«), potrošniku pa v primeru, da želi odstopiti od pogodbe, ni potrebno pojasnjevati razlogov za svojo odločitev. Prodajalca zgolj obvesti o tem in mu blago v naslednjih 14 dneh vrne.
Določena so tudi jasna pravila o dostavi blaga in s tem povezanim prenosom tveganj ter o preglednosti cen (vključno s prepovedjo vnaprej označenih okenc), pravila, ki urejajo nadomestila za uporabo določenih plačilnih sredstev in nadomestila, ki jih lahko zaračuna prodajalec za klice na telefonsko številko za pomoč uporabnikom. Vsa ta pravila ureja Direktiva o pravicah potrošnikov.
Namen vprašalnika je zbrati mnenja potrošnikov o določenih vidikih uporabe teh pravil, kar bo v pomoč Evropski komisiji pri ocenjevanju učinkov direktive v različnih državah EU. Mnenje potrošnikov je zato bistvenega pomena.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024