Blago naročeno v spletnih trgovinah v UK, predmet carinskih postopkov

Na EPC se obračajo potrošniki, ki so opravili nakup v britanskih spletnih trgovinah Asos, Look fantastic in Wiggle in jih zanima, kako je mogoče, da je njihovo blago predmet uvoznih carinskih postopkov, če pa so ga naročili pri prodajalcu, ki posluje znotraj EU.
Kupcem vseh treh navedenih spletnih trgovin je skupno, da so bile njihove pošiljke poslane preko pošte v Jerseyu. Gre za enega izmed Kanalskih otokov, ki so del Združenega Kraljestva, ne pa tudi davčnega območja Evropske unije. To pomeni, da se glede obračunavanja DDV-ja uporabljajo ista pravila kot bi nakup preko spleta opravili v državi izven EU.
Po pregledu spletne strani in splošnih pogojev spletnega prodajalca Look fantastic smo ugotovili, da ima podjetje tudi sedež na otroku Jersey. Poleg tega je na spletni strani navedeno, da so naročila (za dostavo izven Združenega Kraljestva) lahko predmet uvoznih carinskih postopkov. Pojasnjeno je tudi, da ti stroški bremenijo naslovnika naročila in da se razlikujejo po posameznih državah. Pri ostalih dveh prodajalcih tovrstnih informacij nismo našli.
Potrošniki, ki menijo, da so bile njihove pravice kršene, lahko podajo pritožbo pri EPC Slovenija, kjer bomo vzpostavili stik z EPC v Veliki Britaniji in preučili, ali gre v konkretnem primeru za kršitev ter v tem primeru od podjetja zahtevali povračilo. Ob tem opozarjamo, da delovanje mreže EPC temelji na mirnem reševanju sporov, kar pomeni, da v primeru kršitev zoper podjetja ne moremo izrekati sankcij.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024