EPC
MGRT

Novice


20.10.2016

Manj kot 10% potrošnikov prebere splošne pogoje poslovanja, če jih je treba posebej odpreti


Naslovna slika

Kdaj ste nazadnje želeli nekaj kupiti prek spleta, pa ste si premislili, ker vam niso bili všeč splošni pogoji poslovanja prodajalca?

Če tega niste storili še nikoli, niste edini. Večina potrošnikov ne samo, da sprejme splošne pogoje poslovanja prodajalca, ampak to stori brez, da bi jih prej prebrala. študija Evropske komisije je pokazala, da le 9,4% potrošnikov prebere splošne pogoje poslovanja, kadar jih je potrebno odpreti v ločeni povezavi.

Splošni pogoji so po navadi dolgi in napisani v kompleksnem pravnem jeziku in zato pogosto težko razumljivi potrošniku. Poleg tega, potrošniku v primeru, da blago želi kupiti, ne preostane drugega, kot da splošne pogoje sprejme. Vendar je slepo sprejemanje splošnih pogojev lahko tudi drago, saj lahko vodi v pogodbo, ki je potrošnik ne bi podpisal, če bi se zavedal njene vsebine.

Evropska komisija je izvedla študijo, ki nudi vpogled in priporočila o tem, kako izboljšati branje, razumevanje in zaupanje v splošne pogoje poslovanja.

Ugotovljeni so bili pozitivni učinki skrajšanja in poenostavite splošnih pogojev ter obveščanja potrošnikov o tem, koliko časa vzame branje splošnih pogojev poslovanja, medtem ko se uporaba certifikatov zaupanja ni vedno izkazala za učinkovito. Izjave prodajalcev o tem, da so njihovi splošni pogoji pošteni ter potrditev tega s strani strokovnjakov za pravo varstva potrošnikov so v nekaterih primerih celo negativno vplivale na zaupanje potrošnikov in namero nakupa. Pozitivne povratne informacije potrošnikov, potrditve nacionalnih potrošniških organizacij ter potrditve nacionalnih potrošniških organizacij, da so splošni pogoji poslovanja prodajalca pošteni, pa so navadno povečale zaupanje potrošnikov in namero nakupa.

V raziskavi, ki je bila opravljena na Nizozemskem in Poljskem je 26,6% potrošnikov izjavilo, da so že imeli težave, ker niso dovolj dobro poznali splošnih pogojev. Najpogosteje so bile težave povezane z dostavo blaga, malo manj pogosto pa z vračilom, jamstvi in plačili. Povzročeni stroški so večinoma znašali manj kot 100 evrov in bili povezani bodisi z vzpostavljanjem stika s prodajalcem ali nezmožnostjo uporabe blaga ali storitve. Problemi so bili zabeleženi na vseh področji, najpogosteje na področju elektronske opreme (22,8%) ter obleke in opreme za šport (20,9%). V 66,8% primerov so se tovrstne težave pojavile pri nakupu prek spleta. V 37,8% primerih, ko je šlo za težave pri nakupu doma, in 65,5% primerih, ko so se te pojavile pri čezmejnem nakupu, so potrošniki za nastalo situacijo krivili sebe, več kot polovica potrošnikov, ki je imela težave, pa jih je opisala kot resne.


Foto: depositphotos








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024