Potnik upravičen do odškodnine tudi v primeru zamude, ki je nastala pri vmesnem postanku zunaj EU

Potnica je letela z maroškim nacionalnim prevoznikom Royal Air Maroc iz Berlina v Agadir preko Casablance. Pri vmesnem postanku v Casablanci je pri menjavi letala prišlo do zamude, ki je na cilju znašala 4 ure. Nemška potnica je zato pri prevozniku zahtevala odškodnino, ta pa je zahtevek zavrnil z utemeljitvijo, da se ne more sklicevati na pravico do odškodnine po Uredbi 261/2004, saj se Uredba ne uporablja, ker gre za let iz letališča izven EU.
Vendar pa Sodišče EU tej razlagi ni pritrdilo. Odločilo je namreč, da se Uredba uporablja tudi za let, ki je opravljen na podlagi enotne rezervacije in ki med odhodom z letališča na ozemlju EU (Berlin) in prihodom na letališče v tretji državi (Agadir) vsebuje načrtovani vmesni postanek zunaj EU (Casablanca) z menjavo letala.
Sodišče dodaja, da če sta bila dva leta (ali več letov) predmet enotne rezervacije, so ti leti celota za pravico potnikov do odškodnine in jih je treba šteti za en in isti povezovalni let.
Več informacij v sporočilu za medije Sodišča Evropske unije.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024