Številne pritožbe potrošnikov v zvezi z najemom vozil

Evropska komisija pri petih največjih ponudnikih dosegla napredek na področju poslovanja s strankami, italijanski nadzorni organ izrekel globe zoper Goldcar in Firefly.
Se vam je že kdaj zgodilo, da ste prek spleta rezervirali vozilo, nato pa ste v poslovalnici plačali več kot je bilo dogovorjeno ob rezervaciji? To se je lani zgodilo več kot 2000 potrošnikom, ki so o tem obvestili Evropske potrošniške centre. Ti nudijo nasvet in pomoč potrošnikom, ki kupujejo v drugih državah članicah ali tja potujejo in pri tem naletijo na težave.
Omenjeno izkušnjo je imela nemška potrošnica, ki je preživljala počitnice v Španiji. Ko je pri podjetju za najem vozil Goldcar želela prevzeti vozilo, je bila prisiljena v sklenitev »dodatnega zavarovanja« v vrednosti nekaj manj kot 200 evrov. Kljub temu, da zavarovanja ni želela, osebje ponudnika ni popustilo. Nazadnje pa je zavarovanje plačala, zato da je dobila vozilo.
Zaradi tovrstnih agresivnih poslovnih praks je italijanski organ, pristojen za varstvo konkurence (AGCM), oglobil podjetji Goldcar in Firefly, saj je bilo v postopku ugotovljeno, da potrošnikom ne zagotavljata jasnih in zadostnih predhodnih informacij glede kritja v primeru škode in cen dodatnih zavarovanj. Kot primer nepoštene poslovne prakse je bila zlasti izpostavljena ponudba dodatnih zavarovanj, z nakupom katerih je potrošnik lahko znižal znesek depozita za primer škode, ki je bil sicer zelo visok in je lahko celo presegel limit na kreditni kartici. Po mnenju italijanskega nadzornega organa so podjetje s tovrstnimi postopki izkoriščala položaj, v katerem je potrošnik šibkejša stranka.
Poleg tega je bilo ugotovljeno, da splošni pogoji podjetij glede politike, ki se nanaša na gorivo, niso bili ustrezni. Produkt Flex Fuel podjetja Goldcar je npr. omogočal, da je potrošnik prejel vozilo s polnim rezervoarjem, vrnil pa je lahko tudi praznega, saj so za vrednost goriva zahtevali depozit na kreditni kartici. V kolikor je potrošnik vrnil vozilo s polnim rezervoarjem, je podjetje sicer vrnilo zadržani znesek, vendar je to vračilo posebej zaračunalo, o čemer pa potrošnik predhodno ni bil obveščen.
Italijanski nadzorni organ je podjetjema Goldcar Italija in Goldcar Španija izrekel kazen v višini 2 milijona evrov, podjetju Firefly pa kazen v višini 1, 6 milijona.
Zaradi velikega števila težav, povezanih z najemom vozil, je Evropska Komisija leta 2014, skupaj z nacionalnimi nadzornimi organi pričela dialog s petimi največjimi podjetji za najem vozil in jih pozvala, da svoje poslovne prakse uskladijo s pravili, ki urejajo varstvo potrošnikov na ravni EU. Pred dnevi je Evropska komisija sporočila, da so navedena podjetja, skladno s svojimi zavezami EK, uskladila splošne pogoje poslovanja in sklenila, da bodo potrošnikom zagotovila jasne informacije o pogojih najema, cenah in podrobnostih glede morebitnih doplačil, zlasti v zvezi z možnostmi dodatnega zavarovanja. Tudi pravila glede goriva in postopki v primeru povzročene škode bodo glede na dana zagotovila do potrošnika pravičnejši.
Evropska komisija bo spremljala trg najema vozil tudi v prihodnje.
EPC Slovenija glede najema vozil potrošnikom svetuje:
- ne najemajte vozila pri podjetju, kjer vam osebje vsiljuje določene produkte oz. na vas izvaja pritisk. V takem primeru raje poiščite drugega ponudnika.
- če vozilo res nujno potrebujete, plačajte dodatno zavarovanje, vendar s pridržkom. Na pogodbi navedite, da se s plačilom ne strinjate in si zato pridržujete pravico, da boste zahtevali povračilo. Zahtevajte ime osebe pri ponudniku in si ga zabeležite. Nemudoma pošljite pritožbo na sedež podjetja (npr. po e- pošti), da izrazite svoje nestrinjanje s plačilom.
- če boste pri tem neuspešni, se obrnite na svojo banko in povprašajte o možnostih povračila na kreditno kartico (chargeback). V kolikor boste lahko dokazali, da vam je bilo plačilo dodatnega zavarovanja vsiljeno, imate dobre možnosti, da vam banka uredi povračilo. Morda bo v pomoč, če banko seznanite z odločitvijo italijanskega nadzornega organa.
- v primeru težav pri ponudniku zahtevajte t.i. reklamacijski list. Morda bo v kakšnem primeru že to zadoščalo za rešitev težav. V Španiji na primer, so ponudniki reklamacijski list (“Hoja de Reclamación”) potrošnikom dolžni zagotoviti.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024