EPC
MGRT

Novice


10.07.2017

Vračilo kupnine za neizkoriščene letalske vozovnice - zaračunavanje stroškov obdelave


Naslovna slika

Letalski potniki, ki odpovejo rezervacijo ali pa se ne vkrcajo na let, največkrat niso upravičeni do vračila celotne kupnine, vendar jim mora letalski prevoznik na njihovo zahtevo vrniti strošek pristojbin in dajatev. Ceno letalske vozovnice namreč sestavljajo letalska prevoznina, letališke pristojbine in ostali prispevki ter dodatne dajatve ali pristojbine, povezane npr. z varnostjo ali gorivom. Če oseba, ki je kupila vozovnico, ne potuje, se letalskemu prevozniku pristojbine oz. dajatve ne zaračunajo, zato jih mora vrniti potrošniku. Vračilo prevoznine je odvisno od tega, za kakšno vozovnico gre. Pri vozovnicah po akcijskih cenah je prevoznina pogosto nevračljiva.

Pri letalskih družbah se v primeru vračila kupnine zaradi neizkoriščene vozovnice pogosto dogaja, da od zneska, ki bi ga morale vrniti potniku, odštejejo določeno vsoto, kot strošek obdelave. Letalski prevoznik Air Berlin v svojih splošnih pogojih poslovanja npr. določa, da če potnik odpove rezervacijo leta po akcijski ceni ali pa se ne vkrca na tak let, se mu od zneska, ki bi ga morali vrniti, odšteje strošek obdelave v višini 25 evrov. Nemško zvezno združenje uradov za varstvo potrošnikov je mnenja, da tovrstna praksa postavlja potrošnika v nesorazmerno slabši položaj, zato je takšno določilo nično. S tem se sicer strinja tudi nemško zvezno sodišče, ki pa je v zvezi s tem na Sodišče EU naslovilo predhodno vprašanje, ali pravica do prostega določanja letalskih prevoznin na podlagi Uredbe o opravljanju zračnih prevozov, nasprotuje temu, da se nacionalna zakonodaja o nepoštenih poslovnih praksah uporabi za tako določilo.

Sodišče je v sodbi odgovorilo, da pravica do prostega določanja cen,  ne nasprotuje temu, da je mogoče na podlagi uporabe nacionalne zakonodaje o nepoštenih pogojih razglasiti ničnost določila iz splošnih pogojev poslovanja, ki omogoča zaračunavanje posebnih pavšalnih stroškov obdelave strankam, ki so rezervacijo leta odpovedale ali je niso izkoristile.

Avstrijsko vrhovno sodišče je v preteklosti že odločilo, da zaračunavanje tovrstnih stroškov, ni dovoljeno (24.1.2013, 2 Ob 182/12x). 

Poleg tega so bile po raziskavi nemškega zveznega združenja uradov za varstvo potrošnikov, dajatve in pristojbine navedene ob rezervaciji, nižje od tistih, ki so jih prejemala letališča. V zvezi s tem je sodišče poudarilo, da morajo letalski prevozniki pri objavljanju letalskih prevoznin ločeno navesti zneske, ki jih stranke dolgujejo iz naslova davkov, letaliških pristojbin in ostalih prispevkov ter dodatnih dajatev in pristojbin, in zato teh postavk ne smejo niti delno vključiti v letalsko prevoznino.


Foto: depositphotos








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024