Prek spleta naročil otroški voziček in prejel poškodovanega

Potrošnik je konec lanskega leta na spletni strani britanskega prodajalca naročil otroški voziček. Takoj ko je odprl paket, je opazil, da je plastični ovoj poškodovan, ko je voziček sestavil pa je ugotovil, da je plastika nad sprednjim kolesom polomljena, in da imata mehka dela levega in desnega ročaja ureznine. Potrošnik je o poškodovanem paketu in pošiljki takoj obvestil dostavljavca in prodajalca, od katerega je tudi zahteval vračilo kupnine.
Prodajalec je potrošnika prosil za serijsko številko vozička ter sporočil, da bodo pritožbo poslali dobavitelju. Ker se od takrat naprej na klice potrošnika ni več odzval, se je ta za pomoč obrnil na EPC Slovenija. EPC je s pritožbo seznanil center v Združenem Kraljestvu, ki je pisal prodajalcu in od njega zahteval vračilo kupnine. Prodajalec je sprva ponudil nadomestne dele za poškodovane dele vozička, vendar smo vztrajali pri vračilu kupnine potrošniku, saj v Združenem Kraljestvu velja, da lahko potrošnik prejeto blago, ki ni skladno s pogodbo, zavrne v 30 dneh od prejema. Potrošnik mora v takem primeru vrniti blago oz. prodajalcu omogočiti, da ga prevzame, prodajalec pa mora potrošniku vrniti kupnino najkasneje v 14 dneh od dne, ko sta se dogovorila za vračilo.
V večini držav EU je potrošnik v primeru blaga z napako upravičen do popravila ali zamenjave blago, če to ni možno ali je nesorazmerno, pa lahko potrošnik zahteva vračilo denarja ali znižanje kupnine.
V opisanem primeru je prodajalec potrošniku vrnil celotno kupnino v višini 438,80 evrov.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024