EPC
MGRT

Novice


01.07.2022

Elektronsko poslovanje in pandemija: devet trendov in spoznanj v dveh letih Covid-19


Naslovna slika









Med letoma 2020 in 2022 smo bili priča meteorski rasti priljubljenosti elektronskega poslovanja. Ob zaprtih trgovinah v času različnih zaprtij je vse več potrošnikov našlo pot do spleta. Katere nove priložnosti in izzive smo v teh pandemičnih letih zaznali za elektronsko poslovanje? Kdo je imel od tega koristi? Kateri novi trendi in razvojni dosežki bodo ostali? 

V zadnjih mesecih leta 2021 je Mreža evropskih potrošniških centrov Poljska organizirala spletno razpravo, v kateri je razpravljala o vplivu pandemije na elektronsko poslovanje z vidika potrošnikov in podjetij.

Novi pomembni akterji

1. Nove ciljne skupine imajo koristi od tega, da najdejo pot do spletnih trgovin 

Jolanda Girzl (švedska trgovinska zveza): »Družba Svensk Handel je opravila raziskavo in ugotovila, da se je spletno nakupovanje najbolj povečalo v segmentu starejših potrošnikov. Čeprav na švedskem ni bilo strogega zaprtja, so številni starejši potrošniki začeli nakupovati živila prek spleta, pogosto ob pomoči otrok in vnukov. Dostava in velika ponudba izdelkov na spletu sta za to skupino dodatna prednost. Pričakujemo, da bodo ljudje, ki so prešli na spletno nakupovanje, še naprej nakupovali prek spleta, zdaj ko so se prepričali, da je to ob ustreznem raziskovanju mogoče početi varno.«

Patrick Oppelt (Nemška direktiva za elektronsko poslovanje): »Naša kontaktna točka za elektronsko poslovanje prejema povratne informacije od obeh strani: potrošnika in trgovca. Poudariti je treba, da so imeli od rastočega sektorja elektronskega poslovanja med pandemijo vsekakor koristi tudi potrošniki, ne samo prodajalci.«

 

Agustín Reyna (Evropska potrošniška organizacija): »Ker so morale države članice omejiti gibanje, so bili potrošniki prisiljeni, da se v celoti preselijo na splet, tako za nakupovanje kot tudi za delo in druženje. Vprašanje ostaja: Ali se bodo potrošniki po koncu pandemije vrnili k scenarijem iz obdobja pred pandemijo? Menimo, da ne. Elektronsko poslovanje bo ostalo.«


 2. Zaprtja vodijo do novih prodajalcev in oblik poslovanja

James Waterworth (Amazon): »Opazili smo, da postaja vse bolj resnična vsekanalna prodaja na drobno. Nove oblike so vse bolj priljubljene. Tretjina teh novih oblik vključuje kombinacijo fizične in spletne razsežnosti. Pomislite na kombinacijo spletnega naročila s prevzemno točko na fizični lokaciji ali vračanje izdelkov, kupljenih prek spleta, v fizično trgovino. V nekaterih državah se je število naročil in prevzemov živil povečalo za 250%. Tudi Amazon se z odprtjem 500 trgovin usmerja v fizični svet. Ko se bodo te oblike še bolj prepletle, jih bo vse težje razlikovati med seboj.« 

Patrick Oppelt (Nemška direktiva za elektronsko poslovanje): »V zadnjih nekaj letih nismo opazili rasti samo pri velikih prodajalcih na področju elektronskega poslovanja, temveč tudi pri številnih novih zagonskih podjetjih. Zanimivo bo videti, ali bodo nove spletne oblike, kot so storitve dostave hrane, lahko preživele zunaj zaprtij in omejitev.«

 

James Waterworth (Amazon): »Elektronsko poslovanje je omogočilo uspeh tudi potrošnikom, blagovnim znamkam in trgovcem v bolj podeželskih regijah. Tak primer je denimo poljska blagovna znamka nogavic na Amazonu, ki je v kratkem času začela prodajati v več kot 70 državah sveta.«


Nove težave

3. Več elektronskega poslovanja pomeni več enakih težav

Agustín Reyna (Evropska potrošniška organizacija): »Pandemija je še poslabšala nekatere že obstoječe težave v elektronskem poslovanju, kot je spletna prodaja nevarnih izdelkov. Seveda smo videli veliko izdelkov z navedbami, povezanimi s covidom-19. Nekateri so celo obljubljali, da zdravijo Covid. Grožnje, kot so te spletne prevare in nepreverjene ocene potrošnikov, so med pandemijo postale bolj opazne.«
 



Foto: depositphotos

 







VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023