EPC
MGRT

Novice


06.06.2022

EPC Slovenija v letu 2021


Naslovna slika
 
Po kriznem letu 2020, ko se je število zahtevkov v mreži EPC in tudi na EPC Slovenija podvojilo, se je stanje v letu 2021 nekoliko umirilo, kljub temu pa so številke ostale na višji ravni, kot pred zdravstveno krizo.
 
V letu 2021 se je na EPC Slovenija preko različnih komunikacijskih kanalov za pomoč obrnilo 1298 potrošnikov, kar je 28% manj, kot v letu pred tem (1.822 potrošniških zahtev v letu 2020) od tega 981  za informacije o njihovih pravicah ali nasvetov, kako jih uveljaviti v posameznih primerih, 308  potrošnikom pa je EPC Slovenija pomagal pri reševanju pritožbe v zvezi s čezmejnim nakupom blaga ali storitve. Od tega so 119 pritožb vložili slovenski potrošniki zoper tuje ponudnike, največkrat španske, največ primerov pa je bilo povezanih s prevozi (letalski promet) in nakupi rabljenih vozil. V 189 primerih so se tuji potrošniki pritožili zoper slovenske ponudnike blaga ali storitev, pri čemer so bili za svoje pravice največkrat prikrajšani Bolgarski in Romunski potrošniki, ki so preko spletnih strani slovenskih ponudnikov kupovali oblačila in obutev. 61% pritožb, ki jih je obravnaval EPC Slovenija, je bilo rešenih v korist potrošnika. 
 
Statistika na ravni celotne mreže EPC kaže podobne značilnosti: medtem ko so imeli v letu 2020 potrošniki največ težav zaradi odpovedi storitev kot posledica pandemije, so v letu 2021 zopet prevladovale težave zaradi zamud in odpovedi letov, sledijo pa primeri s področja nakupov mešanega blaga in drugih storitev. V letu 2021 je mreža EPC mreža prejela skoraj 127 000 vprašanj in pritožb potrošnikov.
 
Dnevi sodelovanja mreže EPC (ECC-Net Cooperation days)
 
V okviru predsedovanja Slovenije Svetu je EPC Slovenija v septembru 2021 organiziral tri dnevni spletni dogodek mreže EPC (ECC-Net Cooperation Day), ki so se ga udeležili predstavniki centrov držav članic EU, Evropske komisije, in gosti, ki jih je EPC Slovenija povabil kot govorce. Dogodek je potekal pod skupnim slovenskim sloganom »Skupaj. Odporna. Evropa.« in je bil namenjen virtualnemu druženju in spoznavanju sodelavcev, izmenjavi izkušenj ter znanj, pogovorom o trenutnem stanju in novostih mreže, prihodnjih izzivih in nenazadnje krepitvi sodelovanja v mreži. 







VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023