EPC Slovenija v letu 2022
EPC Slovenija je v letu 2022 preko različnih komunikacijskih kanalov prejel skupaj 1346 potrošniških zahtevkov, kar pomeni povečanje za 3,7% v primerjavi s preteklim letom.
V 991 primerih so potrošniki spraševali o potrošniških pravicah ali prosili za nasvet, kako svoje pravice uveljaviti v posameznih primerih.
Pri reševanju pritožb v zvezi s čezmejnim nakupom blaga ali storitev je EPC Slovenija pomagal 355 potrošnikom. Od tega so slovenski potrošniki kar 152 pritožb vložili zoper ponudnike, največkrat nemške in bolgarske. Vsebinsko je bilo največ povezanih z letalskimi prevozi in nakupi oblačil ter obutve. Skupna vrednost uspešno rešenih je znašala 56.986,92 EUR. V 203 primerih so se tuji potrošniki večinoma iz Bolgarije in Hrvaške pritožili zoper slovenske ponudnike blaga ali storitev. Večinoma je šlo za kršitve v zvezi z nakupi oblačil in obutve. Kar 73,6% zahtevkov je bilo rešenih v korist potrošnika, njihova skupna vrednost pa je znašala 10.035,56 EUR.
Za celotno mrežo EPC je bilo leto 2022 izredno uspešno. Gre za rekordno leto, v katerem je bilo s pomočjo mreže EPC potrošnikom povrnjenih zahtevkov v skupni vrednosti kar 9.904.714,93 EUR. Potrošniki so imeli v letu 2022 največ težav v zvezi z letalskimi prevozi, sledijo primeri s področja nakupov mešanega blaga in drugih storitev.
Skupaj je v letu 2022 mreža EPC prejela 126.693 vprašanj in pritožb potrošnikov.
Foto: Tadej Bavdek.
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023