Evropska komisija predlagala novi dogovor za potrošnike

Pregled pravil EU o varstvu potrošnikov in nedavnih kršitev teh pravil po vsej EU, izveden leta 2017, je pokazal, da bi bilo pravila mogoče še izboljšati in s tem bolje zaščititi potrošnike.
Evropska komisija je zato sprejela »novi dogovor za potrošnike«, ki prinaša:
-krepitev pravic potrošnikov na spletu,
-orodja za uveljavljanje pravic potrošnikov in pridobitev odškodnine,
-učinkovite kazni za kršitve prava EU na področju varstva potrošnikov,
-boj proti neenotni kakovosti potrošniških izdelkov,
-boljše pogoje za podjetja.
Novi dogovor za potrošnike zajema dva predloga direktiv:
- predlog o spremembi direktive Sveta o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah, direktive o varstvu potrošnikov pri označevanju cen potrošnikom ponujenih proizvodov, direktive o nepoštenih poslovnih praksah podjetij v razmerju do potrošnikov in direktive o pravicah potrošnikov. Cilj tega predloga je zagotoviti boljše izvrševanje in posodobiti pravila EU o varstvu potrošnikov, zlasti glede na razvoj digitalnih tehnologij;
- predlog o zastopniških tožbah za varstvo kolektivnih interesov potrošnikov in razveljavitvi Direktive 2009/22/ES o opustitvenih tožbah. Cilj tega predloga je izboljšati orodja za zaustavitev nezakonitih praks in lažje uveljavljanje pravnega varstva v primerih kršitev pravic, ki zadevajo veliko število potrošnikov (množična škoda).
O predlogih Komisije sledi razprava v Evropskem parlamentu in Svetu EU.
Več informacij je dostopnih v sporočilu za javnost Evropske komisije.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023