EPC
MGRT

Novice


21.12.2022

Evropska komisija zagotovila višjo raven varstva evropskih potrošnikov v spletnih trgovinah platforme Shopify


Naslovna slika
 
Po osemnajstmesečnem dialogu med Evropsko komisijo (EK) in njeno mrežo nadzornih organov za varstvo potrošnikov (CPC Network) ter Shopify, platformo za izdelavo in gostovanje spletnih trgovin, je bil sklenjen dogovor za izboljšanje varnosti evropskih potrošnikov pri nakupovanju v spletnih trgovinah te platforme.
 
V prvih dveh letih pandemije, ko je spletno nakupovanje močno naraslo po vsej EU, so nastale številne nove spletne trgovine v odzivu na povečano povpraševanje, zlasti zaradi motenj v oskrbovalnih verigah na celini in po svetu. Zaradi povečane spletne prodaje je naraslo tudi število pritožb evropskih potrošnikov, zlasti v zvezi z nezakonitimi praksami nekaterih trgovcev, ki poslujejo prek platforme Shopify (in drugih). Na podlagi pritožb potrošnikov so centri v Mreži evropskih potrošniških centrov ugotovili, da so se številne spletne trgovine na platformi Shopify posluževale goljufivih praks, druge so dobavljale ponarejeno blago, nekatere niso dostavile naročil, mnoge pa niso navedle nobenih kontaktnih podatkov.
 
Da bi se lotila težave pri viru, je EK skupaj z uradi v mreži nacionalnih nadzornih organov za varstvo potrošnikov julija 2021 začela dialog s platformo za spletno nakupovanje. Platforma Shopify je privolila, da bo obravnavala in spremljala nezakonite prakse spletnih trgovcev na svoji platformi, tako da se bo hitro odzivala na opozorila o problematičnih trgovcih in poskrbela za bolj poglobljeno in pregledno registracijo trgovcev.
 
Po zaključku dialoga se je svetovna platforma za elektronsko poslovanje Shopify zavezala k izboljšavam, da poveča varnost potrošnikov pri nakupovanju v spletnih trgovinah, ki gostujejo na platformi, in s tem uskladi nakupovanje s pravili EU o varstvu potrošnikov, in sicer s tem, da bo:
 
  • preoblikovala svoje predloge spletnih trgovin tako, da bodo strani s kontaktnimi podatki, pogoji poslovanja, politiko zasebnosti in politiko vračil postale obvezne;
  • dala jasne napotke spletnim trgovcem glede evropske zakonodaje na področju varstva potrošnikov, ki velja za njihovo dejavnost spletne prodaje v EU in Evropskem gospodarskem prostoru (EGP);
  • zagotovila posredovane podatke o podjetju vsakega trgovca EU na zahtevo katerega koli nacionalnega organa za varstvo potrošnikov države članice EU;
  • odstranila spletne trgovine, ki jih prijavijo nacionalni organi za varstvo potrošnikov, in zagotovila njihove podatke za nadaljnjo preiskavo.
 
Mreža nadzornih organov za varstvo potrošnikov, ki jo sestavljajo nacionalni organi za uveljavljanje varstva potrošnikov vseh držav članic EU in držav EGP, bo dejavno spremljala izvajanje teh zavez ter morebitne nove pritožbe potrošnikov.
 
Mreža EPC je prva točka stika za spore in pritožbe potrošnikov zoper trgovce, ki imajo sedež v drugi državi EU ali EGP. V prvih letih pandemije COVID-19, ko je spletno nakupovanje preseglo nakupovanje v fizičnih trgovinah v večini držav, se je zaradi pritožb na podlagi čezmejnega spletnega nakupovanja v EU in zunaj nje, tako v zvezi z večjimi znamkami kot malimi trgovci, ki poslujejo prek platform, močno povečal obseg zadev v vseh centrih. 
 
Za svetovanje potrošnikom glede varnega spletnega nakupovanja obiščite rubriko Tvegani spletni nakupi.
 
 
 
 
Foto: depositphotos
 
 

 








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023