Javno posvetovanje o pogodbenih pravilih za spletne nakupe digitalnih vsebin in fizičnega blaga

Potrošniki in poslovni subjekti vse pogosteje uporabljajo svetovni splet za nakupe blaga, dostopa do zabavnih vsebin in druga vsakodnevna opravila. V letu 2014 je kar 50% potrošnikov v EU nakupovalo preko spleta, kar je precejšen porast glede na leto 2013, ko je bilo takšnih potrošnikov 30%. V letu 2013 je 38% poslovnih subjektov iz držav članic EU kupovalo blago in storitve preko spleta.
Ne glede na zgornje podatke je priložnosti za napredek na tem področju še veliko. Samo 18% potrošnikov, ki so v letu 2014 kupovali preko spleta je namreč kupovalo v drugi državi članici. Le 12% prodajalcev v EU prodaja preko spleta potrošnikom v drugih državah, medtem ko jih več kot ena tretjina (37%) prodaja v svoji državi.
Strategija Enotnega digitalnega trga, ki jo je sprejela Komisija 6. maja 2015 predstavlja celovit pristop, s katerim želi preučiti najpomembnejše ovire, ki trenutno omejujejo čezmejno spletno trgovino.
V ta namen do 3. septembra 2015 poteka javno posvetovanje, v katerem želi Evropska Komisija zbirati poglede in mnenja deležnikov glede odprave ovir, ki jih predstavlja zakonodaja, ki ureja pogodbena razmerja, in sicer v povezavi s spletno prodajo digitalnih vsebin in fizičnega blaga, zato vse zainteresirane vabi k sodelovanju pri izpolnjevanju vprašalnika na njeni spletni strani.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023