EPC
MGRT

Novice


17.04.2025

Ko vaša pravica ne pozna meja – Mreža EPC v letu 2024


Naslovna slika










Leta 2024 je Mreža Evropskih potrošniških centrov (Mreža EPC) pomagala skoraj 134.000 potrošnikom po vsej Evropi pri reševanju čezmejnih potrošniških težav. Pravna pomoč, nasveti in posredovanje so bili v celoti brezplačni, pri čemer je bilo kar 59 % pritožb uspešno rešenih sporazumno.


Evropski potrošniki o svoji izkušnji

Izkušnje uporabnikov povedo največ. Nekaj iskrenih odzivov:


»Iskreno cenim vašo hitro in strokovno pomoč pri reševanju mojega potrošniškega vprašanja. Vaše strokovno znanje in razumevanje sta mi prihranila dragoceni čas in mi olajšala skrbi. Zahvaljujem se vam za vašo izjemno podporo.« potrošnik iz Slovenije

»Večkrat smo poskušali sami, a brez rezultatov. Vi ste tisti, ki ste uspeli.« potrošnica iz Nizozemske

»Najlepše se vam zahvaljujem za prevzem skrbi za moj primer. Sam znesek tukaj niti ni tako zelo pomemben. Zelo sem hvaležen, da sem lahko našel vašo pomoč, da ste mojo pritožbo vzeli resno in jo z veliko mero zavzetosti tudi obravnavali.« potrošnik iz Poljske

»Vrgla sem že puško v koruzo, ampak sem bila kasneje prijetno presenečena nad odzivnostjo in resnostjo vašega centra, z veseljem bom razširila dobro besedo o vas in vašem delu.« potrošnica iz Francije

»Še enkrat hvala za vašo podporo. Pri neposredni komunikaciji s trgovcem sem naletel na zid, ki ga brez vaše pomoči ne bi mogel preseči. Prijetno me je presenetila tudi strokovnost in učinkovitost, s katero je bil moj primer obravnavan, ter dejstvo, da obstajajo nacionalne oziroma evropske institucije, ki resnično delujejo.« potrošnik iz Romunije


Glas potrošnikov na evropski ravni

Mreža EPC zagotavlja zanesljive podatke o težavah potrošnikov na notranjem trgu, ki lahko služijo kot dragocen vir informacij pri oblikovanju politik na nacionalni ali evropski ravni. Ne podlagi izkušenj pri obravnavi  potrošniških primerov Mreža EPC objavlja mnenja in dokumente, ki obravnavajo pomembna potrošniška vprašanja in z njimi seznanja ključne deležnike. S tem prispeva k zastopanju interesov potrošnikov pri pripravi zakonodaje in izvajanju ukrepov.

V letih 2024 in 2025 so bile pravice potnikov ter mobilnost v ospredju javne razprave. Mreža je na to temo pripravila izjavo, v kateri je predstavila konkretne predloge za okrepitev varstva potrošnikov na teh področjih. Na podlagi bogatih izkušenj iz prakse Mreža EPC aktivno sodeluje tudi v strokovnih razpravah, ki spremljajo pripravo novega zakonodajnega predloga.

V letu 2024 je izdala tudi publikacije o ponavljajočih se vprašanjih, kot sta dropshipping in dostava paketov.


Sodelovanje za učinkovitejšo pomoč

Centri v Mreži EPC vsakodnevno sodelujejo s ponudniki blaga in storitev z namenom, da se obravnava pritožb poenostavi, rešitve pa hitreje in učinkoviteje dosežejo potrošnike. Tako mreža okrepi svojo sposobnost zastopanja pravic potrošnikov tam, kjer je to najbolj potrebno – v praksi.

Mreža EPC z organiziranjem dogodkov in srečanj povezuje strokovnjake, odločevalce in druge deležnike na področju varstva potrošnikov, s čimer krepi sodelovanje in skupno razumevanje izzivov na področju varstva potrošnikov, redno izvaja tudi delavnice za širšo javnost ali ciljne skupine potrošnikov, z namenom ozaveščanja o njihovih pravicah in boljšega uveljavljanja le-teh.




Foto: Tadej Bavdek








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023