EPC
MGRT

Novice


13.11.2015

EU sprejela nova pravila glede turističnih aranžmajev


Naslovna slika

Evropski parlament je 27. oktobra 2015 sprejel nova pravila, ki bodo okrepila pravice potrošnikov pri turističnih aranžmajih. Ključne novosti so:
•Jasne informacije: prodajalci morajo potnikom zagotoviti razumljive informacije o turističnem aranžmaju in varstvu pravic na podlagi pravil o turističnih aranžmajih, vključno s cenami in morebitnimi dodatnimi plačili.
•Poštene in predvidljive cene: če organizator turističnega aranžmaja poviša ceno za več kot 8%, ima potnik pravico do odpovedi potovanja brez kakršnihkoli stroškov. Povišanje cen je možno izključno zaradi sprememb cene goriva, ravni davkov in pristojbin ali menjalnih tečajev. V kolikor se stroški potovanja znižajo, mora organizator to upoštevati pri končni ceni, ki jo plača potnik.
•Razširjene pravice do odpovedi: v primeru naravnih nesreč, vojn ali drugih resnih situacij v kraju potovanja, ima potnik pravico, da odpove turistični aranžma brez kakršnikoli dodatnih stroškov. Poleg tega ima potnik možnost, da ob razumem plačilu odpove potovanje, ne glede na razloge.
•Jasna določitev odgovorne stranke, ki obravnava problem, če gre kaj narobe. To bo v vseh državah članicah EU organizator turističnega aranžmaja. Države članice lahko dodatno kot odgovornega določijo tudi prodajalca.
•Jasna odgovornost za napake pri rezervacijah: prodajalec je izrecno odgovoren za napake pri rezervaciji turističnega aranžmaja in povezanih potovalnih aranžmajih.
•Pojasnila glede osnovnih pravic potrošnikov: organizator mora nuditi pomoč potnikom v težavah, kar vključuje informacije o zdravstvenih storitvah in konzularni pomoči ter pomoč pri organizaciji nadomestnih potovalnih načrtov. Če se potnik zaradi naravne nesreče ne more vrniti domov, se mu omogoči dodatna namestitev za največ tri noči.
•Jamčevanje vračila denarja in repatriacije: V primeru stečaja organizatorja potovanj je potnik upravičen do povračila; če se je potovanje že začelo, mora biti potniku zagotovljena vrnitev domov.

 








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023