EPC
MGRT

Novice


15.11.2017

Nakup vstopnic za koncerte in druge dogodke prek spleta


Naslovna slika

Nakupi vstopnic za koncerte, festivale ali športne prireditve, opravljeni prek spleta, so vse pogostejši. Pri tem potrošnikom svetujemo, da se držijo vseh priporočil za varno spletno nakupovanja ter da:

- pred nakupom vstopnice preverijo uradno spletno stran dogodka: večji dogodki, kot so koncerti in festivali imajo po navadi spletno stran, kjer lahko obiskovalci najdejo vse potrebne informacije, kot je cena vstopnic, potek dogodka, seznam uradnih prodajanih mest, splošni pogoji;

- vstopnico kupijo na uradni spletni strani ali prodajnem mestu: pred nakupom naj potrošniki preverijo, ali je glede spletne strani mogoče zaslediti že kakšne slabe ocene drugih potrošnikov. Če je le možno, naj kupijo vstopnico na uradni spletni strani dogodka. Tudi, če uporabniki na družabnih omrežjih zatrjujejo, da je nakup na določeni spletni strani varen, naj se o tem dodatno prepričajo sami, tako da poiščejo čim več informacij na spletu. Spletnim stranem, ki ne dajo jasnih podatkov o prodajalcu vstopnic in njegovih kontaktnih podatkov, vključno s fizičnim naslovom, se je bolje izogniti. Če se pojavijo dvomi glede naslova, naj se potrošniki prepričajo, ali prodajalec sploh obstaja.

- preverijo datume in splošne pogoje glede odpovedi ter naredijo kopije: pred nakupom naj potrošniki dobro preberejo splošne pogoje poslovanja in preverijo, ali je morda treba pred dogodkom potrdila o nakupu zamenjati za vstopnice. še posebej natančno naj preberejo pogoje, ki se nanašajo na primer odpovedi in naredijo posnetke zaslona vseh korakov nakupa.

Za neizkoriščene vstopnice po navadi ni možno dobiti povračila, pri čemer nekateri prodajalci za manjša doplačila ponujajo zavarovanje, ki nudi kritje v tovrstnih situacijah.

Potrebno je vedeti, da pravica do odstopa v 14 dneh, ki sicer velja za nakupe prek spleta, v primeru nakupa vstopnic in storitev za prosti čas z določenim datumom, ne velja. O tem mora prodajalec potrošnika predhodno tudi obvestiti.

- da preverijo koš, če niso prejeli e- vstopnic na elektronski naslov, saj se lahko vstopnice znajdejo tudi tam

Preprodaja vstopnic
Preprodaja vstopnic z namenom ustvarjanja dobička je marsikje prepovedana. Na Portugalskem npr. velja preprodaja vstopnic po višji ceni, kot jo je določil izdajatelj za kaznivo dejanje, ki se kaznuje z zaporom do 6 mesecev do 3 let. To pomeni, da se lahko vstopnico proda naprej le po ceni, ki jo je določil izdajatelj. V Francija je preprodaja vstopnic brez odobritve izdajatelja vstopnic prepovedana in se kaznuje z globo 15.000 evrov oz. 30.000 v primeru ponovne kršitve. Kako je s tem v nekaterih drugih državah EU, lahko potrošniki preverijo na zemljevidu.

V Sloveniji je preprodaja vstopnic zakonita zgolj, ko gre za prodajo vstopnic, ki so jih fizične osebe kupile zase in se dogodka ne morejo udeležiti, s prodajo pa si želijo zgolj povrniti stroške nakupa. Preprodaja velikega števila vstopnic, brezplačnih sponzorskih vstopnic ali vstopnic po višjih cenah se šteje za delo na črno.

Nepoštena poslovna praksa nekaterih platform

Zaradi nepoštene poslovne prakse je italijanski nazorni organ aprila letos oglobil njihovo podjetje za prodajo vstopnic za koncerte in druge dogodke Ticketone SpA, ter štiri tuje platforme, ki delujejo kot posredniki pri prodaji vstopnic, in sicer Viagogo in Mywayticket s sedežem v švici, Ticketbis s sedežem v Španiji in Seatwave s sedežem v UK.

Ugotovljeno je bilo, da navedene štiri platforme potrošnikom niso zagotavljale popolnih in točnih informacij glede več bistvenih elementov, ki jih potencialni kupci potrebujejo za sprejem odločitev o nakupu. Potrošnikom npr. niso zagotovili informacij o značilnostih vstopnic, vključno z nominalno vrednostjo, vrsto in številko sedeža, ter pravicami v primeru odpovedi dogodka. Poleg tega potrošnikom ni bilo pojasnjeno, da so ti prodajalci dejansko posredniki na sekundarnem trgu. V nekaterih primerih je prihajalo tudi do razlik med oglaševano ceno in ceno, ki jo je na koncu moral plačati potrošnik, pri čemer dodatki niso bili jasno prikazani.

Glede na navedene kršitve je nadzorni organ izrekel globe v skupni višini 700.000 evrov.



Foto: depositphotos








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024