Ob letu mladih mreža EPC pripravila kampanjo za mlade potrošnike
26.10.2022

Evropska unija je leto 2022 razglasila za leto mladih. Otroci so med najbolj ranljivimi skupinami potrošnikov in pogosto izpostavljeni škodljivim in nezakonitim vsebinam, ravnanju, stikom ter drugim tveganjem, zato potrebujejo posebno zaščito in podporo.
Mreža EPC pri svojem delu opaža, da se mladi danes soočajo s potrošniškimi težavami bolj zgodaj kot kdaj koli prej. Naj gre za nepredvidljive stroške igric, ki se lahko prenesejo iz trgovin z aplikacijami, naročniške pasti ali spletno nakupovanje, otroke in mlade je treba na letom primeren način izobraževati o pravicah potrošnikov, izobraževanje na tem področju ne sme zaostajati za tehnološkim napredkom.
Mreža EPC je s tem namenom pripravila učna gradiva v angleškem jeziku, ki so brezplačna, enostavna in primerna za individualno uporabo. Namenjena so podpori pouka angleščine, in sicer učencem z znanjem od dve do petletnega učenja angleškega jezika ali več, uporabljajo pa ga lahko tudi drugi, recimo starši, ki želijo otroke seznaniti s potrošniškimi vprašanji in jim pokazati, kako se lahko zaščitijo. Na voljo je animirani videoposnetek, ki na igriv način pojasni težave, ki lahko nastanejo pri igranju iger na pametnih telefonih in interaktivni kviz, ki zajema naslednje teme: prevare in naročnine, nakupovanje in spletno nakupovanje, platforme in družbeni mediji ter igre za pametne telefone.
Kampanji mreže EPC se je aktivno pridružil tudi EPC Slovenija, ki je na začetku letošnjega šolskega leta slovenske osnovne šole seznanil s projektom in jim zagotovil vso potrebno gradivo za uspešno izvajanje projekta s strani učiteljev angleščine. Skupaj z mrežo se veseli prvih odzivov in upa, da bodo ponujeni viri v pomoč in bodo pri slovenskih učencih vzbudili zanimanje za pravice potrošnikov.
Več informacij in vsa gradiva lahko najdete na spletni strani mreže EPC ali pa se obrnite na EPC Slovenija.
Posodobljena strategija za boljši internet in zaščito otrok
V letošnjem letu mladih je bila sprejeta tudi posodobljena evropska strategija za boljši internet za otroke (BIK+), ki podpira dostopne, starosti primerne in informativne spletne vsebine in storitve, ki so v najboljšem interesu otrok.
Strategija temelji na treh ključnih stebrih:
- Varne digitalne izkušnje za zaščito otrok pred škodljivimi in nezakonitimi spletnimi vsebinami, ravnanjem in tveganji ter za izboljšanje njihove dobrobiti z varnim in starosti primernim digitalnim okoljem.
- Digitalno opolnomočenje, da bi otroci pridobili potrebna znanja in spretnosti ter kompetence za informirano odločanje ter varno in odgovorno izražanje v spletnem okolju.
- Dejavno sodelovanje, ob spoštovanju otrok, tako da se jim da možnost odločanja v digitalnem okolju, z več dejavnostmi, ki jih vodijo otroci, za spodbujanje inovativnih in ustvarjalnih varnih digitalnih izkušenj.
S strategijo BIK iz leta 2012 sta bila vzpostavljena mreža centrov za varnejši internet, ki jo sofinancira EU in portal betterinternetforkids.eu, ki je središče za varnost otrok na spletu. Nacionalna točka osveščanja o varni rabi interneta in mobilnih naprav za otroke, najstnike, starše in učitelje v Sloveniji je SAFE.SI.
Foto: ECC-net.


VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021