EPC
MGRT

Novice


19.06.2019

Odpravljena diskriminacija pri nakupu vozil Tesla v Avstriji


Naslovna slika

Na EPC se je v zadnjem času obrnilo več slovenskih potrošnikov, ki so se zanimali za nakup vozil znamke Tesla pri prodajalcih v Avstriji, Nemčiji in Italiji, vendar naročila niso uspeli oddati. Potrošniku, ki je želel naročiti vozilo Tesla Model 3 pri prodajalcu v Gradcu, je prodajalec pojasnil, da mu zaradi prebivališča v Sloveniji konkretnega vozila ne morejo prodati. Pri tem so se sklicevali na domnevna davčna pravila, zaradi katerih v Avstriji ni mogoče vozila Tesla prodati rezidentu države, ki sodi med t.i. Tesla »non-core« države, tj. države, v katerih podjetje nima svoje podružnice oziroma sedeža. Potrošnik bi si torej, če bi želel kupiti vozilo, po njihovem moral urediti prebivališče v Avstriji ali pa vozilo kupiti preko posrednika v Nemčiji, ki bi nato vozilo »izvozil« v Slovenijo, kar bi stalo dodatnih 4.000 evrov.

Potrošniku smo svetovali, da prodajalca opozori, da skladno z zakonodajo EU diskriminacija tuje stranke, ki želi kupiti blago pod enakimi pogoji kot lokalna stranka ni dovoljena. Prepoved diskriminacije na podlagi državljanstva, ki zajema tudi posredno diskriminacijo, je splošno načelo prava EU, določeno v 18. členu Pogodbe o delovanju Evropske unije in 21. členu Listine Evropske unije o temeljnih pravicah ter v posebnih določbah navedene Pogodbe v zvezi s svoboščinami notranjega trga. Diskriminacijo prepoveduje tudi 20. člen Direktive o storitvah na notranjem trgu, skladno s katerim bi morale države članice zagotoviti, da splošni pogoji za dostop do storitve, ki jih ponudnik da na voljo širši javnosti, ne vsebujejo diskriminatornih določb zaradi državljanstva ali prebivališča prejemnika. Nenazadnje, od konca lanskega leta se uporablja tudi Uredba o naslovitvi neupravičenega geografskega blokiranja in drugih oblik diskriminacije na podlagi državljanstva, kraja prebivališča ali kraja sedeža strank na notranjem trgu, ki izrecno določa, da trgovec ne sme uporabljati drugačnih splošnih pogojev za dostop do blaga ali storitev iz razlogov, povezanih s strankinim državljanstvom, krajem prebivališča ali krajem sedeža, ko želi stranka kupiti blago od trgovca in se to blago prevzame v prostorih trgovca.

Potrošnik se je po nasvetu EPC znova obrnil na avstrijskega prodajalca in poskušal naročiti vozilo, vendar je prodajalec vztrajal pri svojem, zato smo se odločili, da zadevo obravnavamo v okviru Mreže EPC. Vzpostavili smo stik z EPC v Avstriji ter jim posredovali pritožbo, v kateri smo utemeljili potrošnikove pravice v konkretnem primeru, EPC v Avstriji pa je v zvezi s pritožbo kontaktiral sedež podjetja na Dunaju. Kmalu smo prejeli odgovor, da podjetje Tesla, v skladu z zakonodajo, ki prepoveduje diskriminacijo potrošnikov, uporablja načelo prodaje blaga/izdelkov pod enakimi pogoji kot lokalnim potrošnikom (t.i. »shop like a lokal rule«), zato potrošnika pozivajo, da znova vzpostavi stik z oddelkom prodaje, kjer bodo še enkrat pregledali njegov primer.
Potem, ko je potrošnik znova obiskal prodajno mesto v Avstriji, nas je obvestil, da je prodajalec po posredovanju Mreže EPC sprejel njegovo naročilo, poleg tega pa so zatrdili, da bodo enako ravnali tudi v vseh ostalih primerih morebitnih naročil iz Slovenije.

V primeru težav se lahko potrošniki po pomoč še vedno obrnejo na EPC.


Foto: depositphotos

 








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023