Počitnice na Hrvaškem: predčasni odhod iz nastanitve iz osebnih razlogov

V zadnjem času se je na EPC obrnilo več potrošnikov, ki jih je zanimalo, kakšne pravice in obveznosti imajo v primeru predčasnega odhoda iz nastanitve iz osebnih razlogov. Večinoma je šlo za nastanitve na Hrvaškem in primere ko splošni pogoji poslovanja ponudnika takšnih situacij niso posebej urejali oz. se ponudnik in uporabnik o tem nista dogovorila. V zvezi s tovrstnimi primeri smo se posvetovali tudi s hrvaškim EPC:
V primerih, ko ob rezervaciji splošni pogoji poslovanja niso dogovorjeni ali pa ne urejajo odpovedi rezervacije in cene, ki jo je potrošnik dolžan plačati glede na to, kdaj odpove namestitev, se uporabljajo splošna pravila "Zakona o obveznim odnosima". Ta določajo, da je pogodbena stranka dolžna izpolniti pogodbeno obveznost oziroma da je v primeru neizpolnitve nasprotni stranki odgovorna za škodo.
Tako lahko ponudnik, če ne gre za višjo silo ali nepravilno opravljeno storitev, zahteva izpolnitev dogovora ali pa povračilo škode, če potrošnik zapusti turistični objekt pred potekom časa.
Višino škode predstavlja celotni znesek neizkoriščenega bivanja, saj se predvideva, da ponudnik v tako kratkem času ne more najti nadomestnih gostov in bi zato namestitev ostala prazna.
Potrošnik pa lahko od ponudnika zahteva vračilo nekaterih stroškov, za katere je plačal, vendar ponudniku zaradi odpovedi dejansko niso nastali, kot je na primer turistična taksa, parkirni prostor itd.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023