Pojav lažnih profilov ponudnikov na Airbnb

Airbnb je priljubljena spletna platforma, ki povezuje iskalce in ponudnike nastanitev ter iskalcem nastanitev, ki želijo doživeti pristno izkušnjo z lokalnimi prebivalci ponuja zanimivo alternativo. Pri uporabi spletne strani je poskrbljeno za varnost, saj se morajo vsi uporabniki pred uporabo registrirati in ustvariti svoj osebni profil, vendar je pri rezervaciji nastanitve vseeno potrebna dodatna pazljivost. Pojavljajo se namreč lažni profili ponudnikov, ki skušajo ogoljufati uporabnike, zato je pomembno vedeti, da ste kot uporabnik Airbnb v procesu rezervacije in plačila zaščiteni samo, dokler celotna rezervacija in postopek plačila potekata izključno preko spletne strani Airbnb.
Na Evropski potrošniški center se je obrnila potrošnica, ki je pri rezervaciji nastanitve preko Airbnb naletela na prevaro, zaradi katere je bila oškodovana za 800,00 EUR. Zanimala se je za nastanitev pri ponudniku iz Avstrije, ta pa je njuno komunikacijo iz spletne strani Airbnb preusmeril na zasebni elektronski naslov. Tudi plačilo rezervacije je uporabnica opravila z bančnim nakazilom na podlagi podatkov, ki jih je prejela na zasebni elektronski naslov.
Na žalost posredovanje Evropskega potrošniškega centra v konkretnem primeru ne bi bilo uspešno, saj gre za namerno prevaro, goljufivega ponudnika pa potrošniki lahko prijavijo pri policiji.
V nadaljevanju vam ponujamo nekaj ključnih nasvetov, kako prepoznati prevaro in se zavarovati pred lažnimi profili ponudnikov nastanitev:
- vedno preverite profil ponudnika in ocene prejšnjih uporabnikov glede konkretne ponudbe (preverite, koliko časa je ponudnik že registriran, oglejte si slike ponudbe in preberite komentarje in ocene prejšnjih uporabnikov),
- s ponudnikom vedno komunicirajte le preko spletne strani Airbnb in nikoli preko zasebnih elektronskih naslovov (s ponudnikom komunicirajte tako, da uporabite ikono pisemske ovojnice na spletni strani),
- plačilo rezervacije vedno opravite preko spletne strani Airbnb in nikoli ne plačajte na podlagi podatkov, ki ste jih prejeli na zasebni elektronski naslov (v kolikor vas želi ponudnik prepričati, da bi nastanitev plačali izven spletne strani,sumljivo vsebino z ikono zastavice prijavite administratorjem strani, ki bodo ponudnika preverili in po potrebi blokirali).
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021