Poročilo Mreže EPC: Spletne rezervacije počitnic

Vse več potrošnikov načrtuje in organizira svoje počitnice prek spleta. Po podatkih Eurostata je v letu 2015 39% potrošnikov v EU za iskanje ponudb ali rezervacijo potovalnih storitev uporabljajo svetovni splet. Podatki kažejo, da se uporaba spleta pri rezervacijah hotelskih nastanitev, prevoza, najema vozil in podobnih storitev iz leta v leto povečuje.
Kljub temu, da so tovrstne rezervacije preproste in jih lahko hitro opravimo, se določen odstotek potrošnikov zaradi »strategij«, ki jih platforme, turistične agencije, hoteli, podjetja za najem vozil ali letalski prevozniki uporabljajo v zvezi z navajanjem cen, počuti zavedene.
Mreža Evropskih potrošniških centrov je zato izvedla raziskavo, ali se cene letalskih prevozov, hotelov, vozil, časovnega zakupa ali drugih počitniških storitev, ki so navedene na začetku postopka rezervacije, ujemajo s ceno, ki jo na koncu dejansko plača potrošnik.
Rezultati so pokazali, da razlike med ceno, navedeno ob rezervaciji, in končno ceno obstajajo, in sicer jih je največ na področju letalskega prevoza. Do višjih cen, ki jih na koncu plača potrošnik, prihaja zaradi dodanih administrativnih stroškov postopka, provizij pri plačilih s kreditno kartico in pristojbin za prijavljanje potnikov na let.
Poleg celotnega poročila (v angleščini) je na voljo tudi kratek povzetek ter nasveti, na kaj je treba pri spletnih rezervacijah paziti, da se izognemo kasnejšim negativnim presenečenjem (v slovenščini).
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021