Poškodovana prtljaga na potovanju s turistično agencijo - pri komu vložiti pritožbo?

Na EPC se je za nasvet obrnila potnica, ki se je konec leta 2018 odpravila na križarjenje s turistično agencijo. Po prihodu s križarjenja je sledil avtobusni prevoz domov, kjer je opazila, da je njen kovček, ki je bil ob predaji avtobusnem prevozniku v odličnem stanju, popolnoma polomljen. Pritožila se je pri turistični agenciji, kjer so jo preusmerili na avtobusnega prevoznika, ta pa na zavarovalnico, s katero ima sklenjeno odškodninsko zavarovanje. Ta je zahtevek brez obrazložitve zavrnila.
Potnico zanima, kdo od vpletenih je odgovoren za njeno prtljago – od koga torej lahko terja odškodnino.
Na EPC smo potnici svetovali, da odgovor na vprašanje, ali je turistična agencija odgovorna za potnikovo prtljago in ali ji je dolžna izplačati odškodnino, poišče v splošnih pogojih poslovanja turistične agencije, s katero je potovala. Prevoz prtljage sicer običajno poteka na potnikov riziko, kar pomeni, da organizator ne odgovarja za uničeno ali izgubljeno prtljago, kakor tudi ne za krajo prtljage in dragocenosti iz nastanitvenih objektov (sobe, apartmaji) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij...). Potnik se mora v primeru poškodbe prtljage torej obrniti na prevoznika, ki je bil odgovoren za prevoz in od njega zahtevati odškodnino. Več informacij o višini odškodnine in postopku uveljavljanja le-te je dostopnih v splošnih poslovnih pogojih prevoznika, ki poleg zakonodaje urejajo pravno razmerje med njim in potnikom. Turistična agencija bi morala potnike s splošnimi pogoji poslovanja prevoznika seznaniti pred sklenitvijo pogodbe o paketnem potovanju.
Potnico smo tudi obvestili, da se - če gre za tujega prevoznika, ki ima sedež v drugi državi članici EU, Norveški ali Islandiji in če sama pri uveljavljanju zahtevka za odškodnino ne bo uspešna - lahko ponovno obrne na EPC, kjer bomo na podlagi dokumentacije (pogodbe o potovanju, potrdila o plačilu, dokazila o poškodbi in korespondence z agencijo in prevoznikom v zvezi s poškodbo prtljage) preučili celoten primer in ga, če bo utemeljen, obravnavali v okviru Mreže EPC.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023