Pozor pri kupovanju sredstev za hujšanje!

Na EPC se obrača vedno več potrošnikov, ki preko različnih spletnih strani kupujejo sredstva za hujšanje v obliki prehranskih dopolnil, čajev in podobno. Spletne strani so sicer v slovenskem jeziku, vendar pa za njimi pogosto stojijo tuja podjetja. Ta potrošnikom obljubljajo izgubo več kilogramov v zelo kratkem času, v primeru, da z izdelkom ne bi bili popolnoma zadovoljni, pa tudi vračilo kupnine.
Opozoriti je treba, da sama obljuba vračila kupnine še ne pomeni, da bo potrošnik v primeru nezadovoljstva dejansko dobil vrnjen denar. Pri uveljavljanju tovrstnih zahtevkov se namreč pogosto izkaže, da gre za spletne goljufije tujih podjetij, ki svojo identiteto dobro skrivajo in proti katerim Tržni inšpektorat ne more ukrepati. Potrošniku v tem primeru preostane samo prijava policiji.
Večino spletnih goljufij, ne samo v povezavi z izdelki za hujšanje, lahko prepoznate po nekaterih vizualnih znakih in vsebini, kot na primer:
- prednosti izdelka so v besedilu večkrat poudarjene,
- naslovi izstopajo z velikostjo,
- spletna stran ima skromno grafično podobo,
- objavljene so fotografije domnevnih zadovoljnih uporabnikov, katerih zgodbe pričajo o »koristih« izdelka,
- uporaba izdelka je preprosta,
- izdelek je po zatrjevanju vsekakor vreden svoje cene,
- ponudba vsebuje različne ugodnosti in popuste, ki so na voljo ravno na dan, ko si vi ogledujete izdelek. Če izdelek kupite takoj, ste upravičeni še do dodatnega popusta,
- certifikati so pogosto ponarejeni in zgolj prilepljeni kot slike,
- kot kontakt je pogosto naveden elektronski naslov, ki se nahaja pri ponudniku brezplačne elektronske pošte (npr. gmail, fastmail)
Da se izognete spletnim goljufijam, je koristno upoštevati naslednje nasvete:
- preverite kontaktne podatke prodajalca (pokličite navedeno telefonsko številko dopoldne);
- preverite datum vzpostavitve spletne strani (npr. preko strani whoisdomain, scamadviser, ...)- novejša kot je stran večje je tveganje;
- ne zaupajte na slepo certifikatom za preverjanje zadošča en klik;
- preverite stran na spletu (pozanimajte se na forumih, vnesite ime podjetja v iskalnik skupaj z besedami "prevara, goljufija, ...")
- preverite splošne pogoje poslovanja, ali so napisani razumljivo, ali so lahko dostopni;
- natisnite in shranite dokumentacijo (potrdilo o naročilu, pisno korespondenco, ...)
- preverite, ali se elektronski naslovi nahajajo pri ponudnikih brezplačne elektronske pošte (npr. gmail, fastmail,...)
V kolikor sumite, da gre za prevaro, lahko to prijavite policiji in Nacionalnemu centru za posredovanje pri omrežnih incidentih (SI-CERT).
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023