Predlogi Googla za spoštovanje pravil EU o varstvo potrošnikov v skladu z zahtevami, predlogi Facebooka in Twitterja še ne

Zaradi številnih pritožb potrošnikov, ki so bili tarča goljufij ali prevar pri uporabi spletnih strani ali so zanje veljali določeni pogoji zagotavljanja storitev, ki ne spoštuje zakonodaja EU o varstvu potrošnikov, so Evropska komisija in nacionalni organi za varstvo potrošnikov novembra 2016 pozvali Facebook, Twitter in Google+ k izboljšanju številnih pogodbenih pogojev in vzpostavitvi sistema za odstranjevanje nezakonitih komercialnih vsebin na podlagi prijave.
Od takrat so upravljavci družbenih medijev izrecno privolil v spremembe:
-pogojev zagotavljanja storitev, ki omejujejo ali popolnoma izključujejo odgovornost družbenih omrežij v zvezi z delovanjem storitev,
-pogojev, ki od potrošnika zahtevajo, da se odpovejo obveznim potrošniškim pravicam, ki veljajo v EU, kot pravica do odstopa od spletnega nakupa,
-pogojev, ki potrošnikom odvzemajo pravico, da se v državi članici, v kateri prebivajo, obrnejo na sodišče, in ki določajo uporabo kalifornijskega prava,
-pogoja, ki platformo izvzema iz obveznosti, da jasno opredeli komercialna sporočila in sponzorirano vsebino.
Evropska komisija in nacionalni organi za varstvo potrošnikov sedaj ugotavljajo, da so predlogi Googla v skladu z zahtevami, medtem ko sta Facebook in še posebej Twitter le delno rešila pomembna vprašanja glede svoje odgovornosti in tega, kako so potrošniki obveščeni o morebitni odstranitvi vsebine ali prekinitvi pogodbe.
Več informacij je dostopnih v sporočilu za javnost Evropske komisije.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023