Prihodnost evropskega potrošnika - politična razprava

Evropski potrošniški centri pozivajo, da interesi potrošnikov ostanejo visoko na seznamu prednostnih nalog EU
Za bolj trajnostno porabo v Evropi in varnejšo trgovino s tretjimi državami
Z novim Evropskim parlamentom in Komisijo je Mreža evropskih potrošniških centrov (Mreža EPC) organizirala politično razpravo, da bi zagotovila, da bodo interesi potrošnikov v naslednjih petih letih ostali prednostna naloga. Evropska komisarka za pravosodje in potrošnike VÄ•ra Jourovà se je zahvalila mreži, da je od ustanovitve leta 2005 pomagala več kot milijonu potrošnikov po vsej EU. Skupaj z norveškim veleposlanikom pri EU, Rolfom Einarjem Fifejem, sta odprla dogodek 6. novembra.
Poslanca Evropskega parlamenta Pascal Durand in Svenja Hahn, vršilka dolžnosti direktorja Direktorata za potrošnike pri Generalnem direktoratu za pravosodje in potrošnike Evropske komisije Marie-Paule Benassi in Ursula Pachl, namestnica generalnega direktorja Evropske potrošniške organizacije (BEUC), so pripravili zanimivo in razpravo, ki kliče k razmisleku. Obravnavane so bile različne teme, od razvoja trajnostne in odgovorne porabe v Evropi do potrebe po varni trgovini s tretjimi državami.
Carole Aubert de Vincelles, profesorica prava in moderatorka, Marie-Paule Benassi, v.d. direktorja za potrošnike pri Evropski komisiji, Ursula Pachl, namestnica direktorja BEUC, Lars Arent, direktor Evropskega potrošniškega centra Danska, Rolf Einar Fife, norveški veleposlanik pri EU, VÄ•ra Jourovà, evropska komisarka za pravosodje in potrošnike, Svenja Hahn in Pascal Durand, evropska poslanca
Za bolj trajnostno in odgovorno porabo v Evropi?
Popravilo namesto zamenjave izdelkov, razpoložljivost rezervnih delov, prenova blaga ... Ali je Evropa na poti do bolj trajnostne in odgovorne porabe? To je bilo prvo vprašanje profesorice prava Carole Aubert de Vincelles, ki je vodila razpravo.
Evropski poslanec Pascal Durand je poudaril potrebo po ponovnem premisleku o zdajšnji horizontalni porabi, da bi potrošnike bolje informirali o kupljenih izdelkih in zagotovili njihovo popravljivost in trajnost s soglasjem, doseženim med vsemi akterji, potrošniki in proizvajalci. Svenja Hahn je potrdila, da so trajnostni razvoj, popravljivost izdelkov in ekonomija delitve del delovnega programa odbora za notranji trg in varstvo potrošnikov (IMCO), katerega članica je. "Razvoj evropskega zelenega dogovora je Ursula von der Leyen predstavila kot prednostno nalogo Evropske komisije," je dejal poslanec Hahn. Prvi predlog v tej smeri bo treba predložiti v prvih 100 dneh mandata nove Komisije.
Ursula Pachl je govorila o položaju evropskih potrošnikov: 85 odstotkov jih podpira evropsko zakonodajo, ki bi nalagala bolj trajnostno porabo (razpoložljivost rezervnih delov, boj proti načrtnemu zastaranju in kvarjenju izdelkov, prepoved nekaterih nezanesljivih izdelkov itd.).
Marie-Paule Benassi je potrdila, da si je nova Komisija zastavila zelo ambiciozen program o trajnostnem razvoju in da pripravlja celovito strategijo. Poudarila je potrebo po celovitem pristopu h gospodarskim in družbenim vprašanjem, ne samo k podnebnim spremembam in drugim okoljskim izzivom, da bi bil prehod pravičen.
Evropski poslanec Durand in Ursula Pachl sta ostro kritizirala izjavo Ursule von der Leyen, da je treba to doseči ob upoštevanju načela "eden noter, drugi ven", in sprožila živahno razpravo o tem, kako najbolje zagotoviti, da bodo podjetja kos novim zahtevam, na primer glede informacij ali standardov.
Kako zagotoviti, da bo trgovina s tretjimi državami v skladu z zakonodajo EU?
Z razvojem tržišča in ciljnim trženjem ima vse več prodajalcev s sedežem zunaj EU dostop do evropskih kupcev, kar ni brez izzivov glede uveljavljanja pravic potrošnikov in varnostnih zahtev EU.
Marie-Paule Benassi je poudarila, da je zdajšnja Komisija že dosegla boljšo zaščito potrošnikov na digitalnih trgih. Omenila je nedavno sprejet, predlog »direktive o modernizaciji«, ki pojasnjuje spletne pravice potrošnikov, in predlog, v zvezi s katerim potekajo pogajanja glede skupinskih tožb za varstvo skupnih interesov potrošnikov. Poudarila je ambicije nove Komisije, da zagotovi Evropo, primerno za digitalno dobo, kar se ne nanaša samo na umetno inteligenco, ampak tudi na gospodarske in družbene aktivnosti, ki potekajo na (spletnih) platformah.
V zvezi s tem so se vsi razpravljavci strinjali, da digitalni trgi nimajo meja, zato je zelo pomembno, da se zagotovi ustrezno uveljavljanje potrošniške zakonodaje ter vzpostavi in okrepi mednarodno sodelovanje z drugimi organi, pristojnimi za uveljavljanje pravic potrošnikov.
Mreža evropskih potrošniških centrov si bo še naprej prizadevala za učinkovitejšo zaščito in uveljavljanje pravic potrošnikov, zlasti v zvezi s 30 temami, opredeljenimi v našem poročilu, v katerem oblikovalcem politik zagotavljamo z dokazi podprte povratne informacije in primere iz različnih držav članic.
Mrežo evropskih potrošniških centrov (ECC-Net) je Evropska komisija ustanovila leta 2005. Evropski potrošniški center je ustanovljen v vseh državah Evropske unije ter na Norveškem in Islandiji. Centri zagotavljajo pomoč in svetovanje potrošnikom.
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024