Sodišče EU: V primeru odpovedi leta mora letalska družba povrniti tudi provizije

Potnik iz Nemčije je preko posrednika Opodo (opodo.de) zase in za svojo družino kupil vozovnice za let iz Hamburga (Nemčija) v Faro (Portugalska) z letalskim prevoznikom Vueling Airlines. Ker je bil let odpovedan, so od prevoznika zahtevali vračilo kupnine, ki je znašla 1108,88 EUR. Prevoznik se je strinjal, da vrne 1031,88 EUR, kolikor je prejel od posrednika, zavrnil pa je povračilo preostalih 77 EUR, ki jih je družba Opodo prejela kot provizijo.
Okrajno sodišče v Hamburgu, ki odloča o sporu, je v zvezi s tem prosilo Sodišče EU za razlago Uredbe o pravicah letalskih potnikov.
Nemško sodišče je želelo izvedeti, ali cena vozovnice, ki jo je treba upoštevati za določitev zneska povračila stroškov, ki ga letalski prevoznik dolguje potniku v primeru odpovedi leta, vključuje tudi provizijo, ki jo je prejela oseba, ki je delovala kot posrednik med njima.
Sodišče je s sodbo na to vprašanje odgovorilo pritrdilno, razen če je bila ta provizija določena, ne da bi ta letalski prevoznik za to vedel, kar pa mora preveriti nacionalno sodišče.
Celotno besedilo sodbe v zadevi 601/17 je dostopno na povezavi.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023