EPC
MGRT

Novice


13.07.2015

V prihodnje boljše uveljavljanje pravic potrošnikov pri najemu avtomobila


Naslovna slika

Potrošnica je najela vozilo in plačala 600 EUR pologa. V času najema je nekdo opraskal avto in povzročil manjšo škodo, ocenjeno na manj kot 100 EUR. Ob vrnitvi vozila je agencija zadržala celoten znesek pologa, agent pa je voznici to utemeljil z obrazložitvijo, da je tako določeno v pogodbenih pogojih.

To je le ena izmed 1 750 zgodb potrošnikov, ki jo je v zvezi z najemom avtomobila v tujini, v preteklem letu obravnavala mreža EPC. Strm porast pritožb v zadnjih letih (50% več pritožb v letu 2014 glede na leto 2012) je Evropsko komisijo prepričal, da vzpostavi dialog z nacionalnimi nadzornimi organi ter petimi največjimi podjetji, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem v EU (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz, Sixt) in jih pozove k uskladitvi obstoječe prakse oddaje vozil v najem z zahtevami zakonodaje o varstvu potrošnikov, ki jih določajo pravila EU.

Omenjena podjetja so tako sprejela dogovor o obsežnem pregledu svojega dosedanjega dela s strankami.
Nekatere najpomembnejše obljubljene izboljšave so:

boljša preglednost spletnih rezervacij: jasnejše informacije o vseh obveznih stroških in neobveznih dodatkih in jasnejše informacije o ključnih pogojih in zahtevah najema, vključno s pologi, ki se bremenijo na kartici potrošnika,
boljše informacije v fazi rezervacije o osnovnemu kasko zavarovanju proti nezgodi vozila in drugih zavarovalnih produktih, vključno z njihovimi cenami, izjemami in upravičenimi dodatnimi stroški,
izboljšane in preglednejše politike glede goriva,
jasnejši in pravičnejši postopki pregleda vozila,
izboljšane prakse zaračunavanja dodatnih stroškov potrošniku: potrošniku mora biti dana razumna možnost, da ugovarja oceni škode, preden se mu bremeni račun.

Navedeni ukrepi naj bi jih bili v celoti zaključeni že do konca leta 2015. Ostajajo še nekatera odprta vprašanja, ki bi se jih bilo, po mnenju nacionalnih nadzornih organov, treba lotiti v prihodnje kot npr. odgovornost potrošnika za škodo, ki jo stori tretja oseba; prakse posrednikov; jezik, v katerem bi morali biti predstavljeni pogoji najema avtomobila v drugi državi članici; kritje, ki ga ponuja zavarovalnica v paketih za najem avtomobila, in iskanje drugih možnosti za zavarovanje, ki so na voljo na trgu.


Foto: depositphotos
 








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023