Vprašanja in pritožbe evropskih potrošnikov v letu 2020

Na mrežo EPC se je lani obrnilo 167.833 potrošnikov, od tega 145.510 za nasvet, v 22.323 primerih pa je šlo za pritožbe v zvezi s čezmejnimi nakupi. 37 % potrošniških zadev je dobilo oznako »koronavirus«. V primerjavi z letom 2019 se je lansko število obravnavanim zadev v mreži EPC povečalo za skoraj 40 % (2019: 120.395).
EPC Slovenija je v letu 2020 obravnaval 1.822 zahtev potrošnikov, od tega 1.374 vprašanj in 448 pritožb potrošnikov. število obravnavanih vprašanj se je v primerjavi z letom 2019 (1132 vprašanj) povečalo za skoraj 22 %, medtem ko se je število pritožb povečalo za kar 75 % (257 v letu 2019). Večjega porasta goljufij pa EPC Slovenija ni zabeležil.
Med pritožbami slovenskih potrošnikov jih je 43 % dobilo oznako »koronavirus«, in sicer so prevladovale pritožbe zaradi odpovedanih letov s strani prevoznikov (25 %) ali drugih odpovedi pogodb v zvezi z rezerviranimi potovanji ali namestitvami (21 %), na tretjem mestu so bile pritožbe zaradi blaga z napako oz. neskladnega blaga (14 %), tem sledijo pritožbe zaradi nedostavljenih izdelkov (12 %). Težave s plačili je imelo 5 % slovenskih potrošnikov, 4 % pritožb se je nanašalo na uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe v 14 dneh in 2 % na dostavo napačnih izdelkov.
Prek povezave na fotografiji lahko dostopate do podrobnejših podatkov o najbolj obremenjenih potrošniških centrih v mreži EPC, o obravnavanih zadevah potrošnikov glede na gospodarsko področje, naravi vprašanj in pritožb, uspešnosti reševanja pritožb in podobno.
Koristne povezave:
Ključni podatki o potrošnikih v EU, predstavitev Evropske komisije (na voljo v angleškem jeziku; 12. marec 2021)
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023