EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov


16.05.2016

Slovenska družina s pomočjo EPC in centra Solvit do podatkov glede helikopterskega prevoza


Naslovna slika

Prejšnjo pomlad je bila slovenska družina na počitnicah v avstrijskih Alpah, kjer je najmlajša hči naenkrat dobila visoko vročino in vročinski krč. Receptor hotela je poklical nujno medicinsko pomoč in pojasnil simptome, na podlagi teh pa je bil družini poslan reševalni helikopter. Po prihodu v Slovenijo je družina od Zavoda za zdravstveno zavarovanje zahtevala povračilo stroškov v višini 2701 evrov, vendar je bila njihova zahteva zavrnjena, saj stanje pacienta v poročilu ni bilo podano. Družina je, da bi se na odločitev Zavoda za zdravstveno zavarovanje lahko pritožila, za pojasnila o stanju pacienta oz. urgentnosti dogodka prosila klicni center nujne medicinske pomoči, kjer so helikopter poslali, vendar odgovora niso dobili. Zato se je družina za pomoč obrnila na EPC Slovenija, kjer smo uspeli vzpostaviti stik s klicnim centrom v Avstriji. V odgovoru, ki smo ga prejeli, so zapisal, da je bilo stanje urgentno in da so bili dolžni glede na opis simptomov poslati prevozno sredstvo, ki je najhitrejše.

EPC Slovenija se je nato za pomoč glede ureditve na področju javnega zdravstvenega zavarovanja v Avstriji obrnil na center Solvit, ki je del mreže, ki državljanom pomaga pri uveljavljanju njihovih pravic pri tujih državnih organih. Slovenski center Solvit je vzpostavil stik z avstrijskimi kolegi, kjer so pojasnili, da pozna Avstrija zaradi federalne ureditve devet sistemov zdravstvenega zavarovanja, ki se med seboj razlikujejo. Ne glede na to, zdravstveno zavarovanje krije del stroškov prevoza s helikopterjem v nujnih primerih, znesek kritja pa znaša od 894,93 do 1.913,07 evrov. Stopnja ogroženosti se določa po NACA lestvici, kjer stopnja 4-6 predstavlja ogroženost, za katero je pacient upravičen do helikopterskega prevoza, katerega stroške oz. del stroškov krije javna zdravstvena zavarovalnica. Če življenje ni neposredno ogroženo (ogroženost 0-3) pacient ni upravičen do povračila strokov. Prav tako ni upravičen do povračila, če se je nesreča zgodila pri športnih aktivnostih kot so smučanje, planinarjenje,...

Slovenski center Solvit je navedena pojasnila posredoval EPC Slovenija, kjer smo se ponovno obrnili na klicni center nujne medicinske pomoči v Avstriji. Tu so stopnjo ogroženosti nato ocenili po NACA lestvici. Dogodek so uvrstili na stopnjo 4, in s tem zagotovili podatek, ki ga je družina potrebovala, da bi od Zavoda za zdravstveno zavarovanje lahko zahtevala, da o zadevi ponovno odloča.


Foto: depositphotos








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024