EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov


17.11.2023

Težave po nakupu računalniške igrice


Naslovna slika

Na EPC Slovenija se je obrnil slovenski potrošnik, ki je za svojega otroka kupil računalniško igro za igralno konzolo Xbox. Nakup je opravil pri podjetju iz Estonije in je v skladu z videnim oglasom  pričakoval, da bo igro na preprost način naložil na konzolo in pričel z uporabo.

Potrošnik naj bi ob nakupu prejel aktivacijsko kodo, vendar je ni. Prav tako ni našel nobenih dodatnih navodil za prevzem aktivacijske kode. Naslednji dan je potrošnik prejel zelo kompleksna navodila za nalaganje igre in ob tem je spoznal, da to ni bilo v skladu z oglasom ob nakupu. Odločil se je, da odstopi od pogodbe in o tem obvestil ponudnika. Ponudnik mu je odvrnil, da je zgolj posrednik pri prodaji in da morata prodajalec in kupec rešiti medsebojne spore sama. To dejstvo ima ponudnik navedeno v splošnih pogojih poslovanja. Potrošnik je poudaril, da ni prišlo do nalaganja in uporabe računalniške igre in da želi odstopiti od pogodbe zaradi kompleksnih navodil za uporabo.

Po evropski zakonodaji ima potrošnik pravico odstopiti od pogodbe, sklenjene preko spleta, ker blaga pred spletnim nakupom ni možno preveriti in pregledati kot v trgovini. V kolikor potrošnik odstopi od pogodbe, mora blago vrniti prodajalcu, ta pa mora potrošniku povrniti kupnino. Vendar pa so nekatere razlike in izjeme, kadar uveljavljamo pravico do odstopa v zvezi z izvajanjem storitev ali dobavo digitalnih vsebin. Nakup digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov in pri kateri se je izvajanje že začelo, je ena od teh izjem, pri kateri ni mogoče odstopiti od pogodbe in potrošnika zavezuje k plačilu. Primer smo prevzeli, ker potrošnik še ni naložil in uporabil računalniške igre in ker ni bilo jasno, ali je bil potrošnik ob nakupu seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja, na katere se je skliceval ponudnik.

Primer smo posredovali kolegom na EPC Estonija, ki so stopili v stik s posrednikom pri prodaji. Ob nadaljnjem raziskovanju primera se je izkazalo, da so bili splošni pogoji poslovanja predstavljeni potrošniku le ob registraciji na spletni strani. Ob samem nakupu računalniške igre pa posrednik z njimi ni seznanil kupca. Potrošnik ob nakupu ni imel možnosti, da potrdi, da se s splošnimi pogoji poslovanja strinja in da je seznanjen s tem, da mora spor reševati sam s prodajalcem izdelka.

Z nekoliko dobre volje vseh vpletenih strani je bil primer uspešno rešen in potrošnik je dobil povrnjeno kupnino za nakup računalniške igre. Posrednik iz Estonije pa nas je obvestil, da je, po opozorilu mreže EPC, uredil dostop do splošnih pogojev poslovanja vsem kupcem med procesom nakupovanja.

 

Foto: depositphotos








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023